FANDOM

Wojny klonów - fikcyjny konflikt zbrojny w latach 22-19 BBY pomiędzy Republiką Galaktyczną a Konfederacją Systemów Niezależnych. Nazwa konfliktu pochodzi od żołnierzy-klonów, którzy stanowili większość sił Republiki.

Separatystami dowodzili Hrabia Dooku i gen. Grievous. Na czele Republiki stał kanclerz Palparine. Funkcje dowódców wojskowych sprawowali rycerze Jedi.

W rzeczywistości za rozpętanie i przebieg wojny odpowiada Palpatine, który występując w podwójnej roli (jako kanclerz Republiki oraz jako Darth Sidious - mistrz Hrabiego Dooku) kontrolował obie strony konfliktu. 

Wojna zakończyła się klęską Separatystów. Hrabia Dooku i Grievous zginęli w walkach, pozostali dowódcy zostali wymordowani przez Dartha Vadera na planecie Mustafar.

W wyniku wojen klonów Republika została przekształcona w Imperium Galaktyczne. Palpatine doprowadzając do wyniszczenia dowódców obu stron (m.in. wydając Rozkaz 66) oraz wykorzystując propagandowo przebieg konfliktu zapewnił sobie niepodzielną władzę w Galaktyce.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki