FANDOM

Wilk z Wall Street
Wilk z Wall Street
Oryginalny tytuł The Wolf of Wall Street
Gatunek filmu dramat biograficzny
Kraj USA USA
Data premiery 17 grudnia 2013
Czas trwania 180 min
Reżyseria Martin Scorsese
Scenariusz Terence Winter
Główne role Leonardo DiCaprio
Margot Robbie
Zdjęcia Rodrigo Prieto
Kostiumy Sandy Powell
Montaż Thelma Schoonmaker
Budżet 100 000 000 USD
Dochód 392 000 000 USD
Język angielski
Od lat 18

Wilk z Wall Street – amerykański dramat biograficzny w reżyserii Martina Scorsese z roku 2013. Adaptacja wspomnień Jordana Belforta.

ObsadaEdytuj

FabułaEdytuj

Jordan Belford jest świeżo po ślubie i zatrudnia się w firmie zajmującej się sprzedażą akcji przez telefon. Jordan nabiera tam doświadczenia i jakiś czas później firma upada. Mężczyzna znajduje kolejną pracę, tym razem sprzedaje akcje, które są niewiele warte. Gdy w pracy udaje mu się zarobić, zakłada własną firmę maklerską i na wpół legalnie zarabia kolejne pieniądze. Zdradza także żonę z modelką, z którą później bierze ślub. Jego rozrzutny styl życia i narkotyki sprowadzają na niego problemy i zaczyna się nim interesować FBI. Gdy grożą mu lata więzienia zgadza się na współpracę. W międzyczasie odchodzi od niego żona. Wydaje swoich kolegów a sam zostaje skazany na dwa lata więzienia.

Ciekawostki Edytuj

  • Prawdziwy Jordan Belfort również wystąpił w filmie. Zagrał mężczyznę, który w ostatniej scenie przedstawia publiczności Jordana Belforta granego przez Leonardo diCaprio jako mówcę motywacyjnego.
  • W scenach biurowych ukazane są ekrany pokazujące notowania giełdowe. Dwukrotnie pojawia się na nich symbol "HPQ", który powstał po połączeniu firm Hewlett Packard i Compaq Computer. Fuzja obu przedsiębiorstw odbyła się jednak już po okresie ukazanym w filmie. 

Więcej z Fandomu

Losowa wiki