FANDOM

Tick

Wójt Hudson - (ang. Doc Hudson) bohater filmu animowanego Auta. W oryginale głosu tej postaci użyczył Paul Newman, a w polskiej wersji językowej Daniel Olbrychski.

Wygląd zewnętrzny Edytuj

Wójt Hudson to granatowy Hudson Hornet rocznik 1951.

Charakterystyka Edytuj

Hudson mieszka w Chłodnicy Górskiej. Jest miejscowym mechanikiem. Sprawuje jednocześnie urząd sędziego.

Bohater w czasie, w którym dzieje się akcja filmu jest tajemniczy i małomówny. Stroni od medialnego zgiełku, nie mówi o swojej przeszłości.

Losy Edytuj

W młodości jako Hudson "Huragan" Hornet startował w wyścigach samochodowych odnosząc liczne sukcesy. Trzy razy z rzędu zdobył Złoty Tłok (w roku 1951, 1952 i 1953). Ponadto w roku 1952 wygrał aż 27 wyścigów ustanawiając rekord w ilości wygranych w jednym sezonie.

W 1954 roku nie ukończył jednak sezonu, gdyż w jednym z wyścigów uległ poważnemu wypadkowi. Po powrocie do zdrowia chciał wrócić do rywalizacji, ale wszyscy się od niego odwrócili stawiając na młodszych zawodników. Był to koniec jego sportowej kariery.

Wydarzenia te bardzo głęboko odcisnęły się w psychice Hudsona. Czuł się bardzo skrzywdzony. Odciął się od świata i zamieszkał w Chłodnicy Górskiej. Zdobyte trofea trzymał wraz z różnymi rupieciami w brudnym warsztacie. Nikomu nie mówił o swojej przeszłości.

Gdy do miasteczka trafił Zygzak McQueen Wójt Hudson chciał go jak najszybciej wydalić z miasta. Bał się, że przybysz będzie zakłócał przyjazne stosunki między mieszkańcami. Wymuszono jednak, aby Zygzak został i naprawił drogę. Początkowo młody wyścigowiec traktował Hudsona z niechęcią, a nawet pewną pogardą. Wójt także nie lubił przybysza. Z czasem jednak Zygzak odkrył przeszłość Wójta Hudsona (znalazł schowane trofea). Od tego momentu zaczął go podziwiać. Stosunki przybysza z pozostałymi mieszkańcami układały się coraz lepiej. Nie podobało się to Wójtowi, który ciągle stronił od świata i widział w McQueenie zagrożenie dla lokalnej społeczności. W końcu Wójt zadzwonił do telewizji, co spowodowało szybkie zabranie McQueena z miasta. Później jednak tego żałował. Zrozumiał także, że tęskni za wyścigami. Bardzo wymowna jest scena, w której Hudson stoi pod wolno migającym pomarańczowym światłem na pustym skrzyżowaniu i rozmyśla.

Za namową znajomych (szczególnie Złomka) Hudson jedzie do Kalifornii, aby pomóc Zygzakowi w decydującym wyścigu. Obejmuje stanowisko szefa ekipy i prowadzi Zygzaka niemalże do zwycięstwa. McQueen zatrzymuje się tuż przed metą, aby pomóc brutalnie sfaulowanemu współzawodnikowi. Nie chce bowiem, aby Pan Król podzielił los Hudsona kończąc karierę wypadkiem.

Niechęć pomiędzy Wójtem a McQueenem zostaje ostatecznie przełamana. Bohaterowie zostają przyjaciółmi. W epilogu widzimy, jak Hudson pomaga Zygzakowi w treningach.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki