FANDOM

Tomasz Karolak
Data urodzenia 21 czerwca 1971
Narodowość Polska.png Polska
Zawód aktor

Tomasz Karolak (ur. 21 czerwca 1971 roku w Radomiu) - polski aktor filmowy, telewizyjny i teatralny.

Życiorys Edytuj

Pochodzi z Radomia. Mieszkał m.in. w Ustroniu Morskim, Warszawie i Mińsku Mazowieckim, gdzie zaangażował się w pracę kółka teatralnego.

Po niezdanym egzaminie do szkoły teatralnej w Warszawie, podjął studia na kierunku resocjalizacji na Uniwersytecie Warszawskim. Za czwartym podejściem dostał się do krakowskiej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej, którą ukończył w 1997. Pracował jako sprzedawca i budowlaniec, na studiach przez rok był ochroniarzem.

Debiutował w teatrze 16 grudnia 1995 w roli mistrza ceremonii w spektaklu Biesy albo Mały Plutarch żywotów nieudanych według powieści Biesy Fiodora Dostojewskiego w Starym Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie. Występował w teatrach krakowskich: im. Juliusza Słowackiego (1997–1999), Sceny STU (1997–1999), Nowym w Łodzi (1999–2003, 2005) oraz teatrach warszawskich: Montownia (2002), Narodowym (2003–2004), Rozmaitości (2005) i Centrum Artystycznym M25 [Mińska 25] (2006). W 2003 podczas XXVIII Opolskich Konfrontacjach Teatralnych w Opolu odebrał nagrodę aktorską za rolę Drania w spektaklu "Kurka wodna" Witkacego w Teatrze Nowym w Łodzi.

Na dużym ekranie debiutował rolą posterunkowego w filmie Duże zwierzę (2000). Popularność zdobył w serialu TVN Kryminalni (2004–2007) jako starszy aspirant Szczepan Żałoda. Zagrał w 3 sezonach serialu 39 i pół rolę Dariusza Jankowskiego.

We wrześniu 2008 był czwartym jurorem w show Jak Oni śpiewają. W marcu 2010 otworzył własny teatr pod nazwą IMKA.

Filmografia Edytuj

Filmy kinowe Edytuj

Seriale TV Edytuj

Filmy krótkometrażowe Edytuj

Polski dubbing Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki