FANDOM

Tato
Tato 1995.jpg
Oryginalny tytuł Tato
Gatunek filmu Dramat
Kraj Polska.png Polska
Data premiery 14 grudnia 1995
Czas trwania 110 min
Reżyseria Maciej Ślesicki
Scenariusz Maciej Ślesicki
Główne role Bogusław Linda, Dorota Segda, Cezary Pazura, Krystyna Janda
Muzyka Przemysław Gintrowski
Zdjęcia Andrzej Ramlau
Scenografia Barbara Nowak
Kostiumy Małgorzata Stefaniak
Montaż Ewa Smal

Tato – film Polski z 1995 roku w reżyserii Macieja Ślesickiego

OpisEdytuj

40-letni reżyser filmowy Michał wraca do domu, gdzie jego żona nagle gdy robi mu kolację, to nagle przycina sobię rękę, gdzie wybiega na ulicę krzycząć że mąż ją pobił, sąsiedzi wzywają Policję, ale Michał zostaje wypuszczony na wolność, nazajutrz żona wyprowadza się z córkądo swojej matki, gdzie Michał idzie do domu teściowej, ale teściowa nie chcę wpuścić Michała, póżniej w parku Michał zauważa Kasię, gdzie widzi siniaki, gdzie się okazuje że babcia bije swoją wnuczkę, Michał chce porozmawiać z teściową, ale ona zauważa Policjantów, gdzie idzie w kierunku Policji, Michał ucieka, podczas rozprawy rozwodowej Michał mówi że chce zaopiekować się córką, gdzie ma też świadków, ale żona Michała zaczyna się awanturować, gdzie bije nawet swego adwokata, gdzie sąd uznaję żone Michała jako psychicznie chorą, gdzie trafia do szpitala psychiatrycznego, Michał spotyka się z adwokatem, gdzie postanawia mu pomóc w sprawię opieki nad dzieckiem, idzie też do domu Ojca, gdzie spotyka się z Cezarym który postanawia mu pomóc. Michał znowu idzie do domu teściowej, gdzie ta się zgadza aby wnuczka była z nim, Michał zabiera ja do studia filmowego w którym Michał pracuję, póżniej zabiera córkę do domu, gdzie kupuje jej skrzypce, póżniej do domu Michała przychodzi teściowa z Policją, ale jeden z policjantów który wypuścił Michała na wolność postanowił nie interweniować, póżniej Michał postanawia dać córcę dużo radości. Póżniej Michał idzie z Kasią do szpitala psychiatrycznego, gdzie córka gra mamie na skrzypcach, gdy Kasia z Michałem wychodzą to Kasia widzi mamę która bije Pielęgniarkę, póżniej do domu Michała przychodzą dwie kontrolerki z Ośrodka opieki nad dziećmi, gdzie Michał zauważa wszędzie brud, póżniej podczas koncertu w którym gra Kasia przychodzi teściowa, która każe trzem osiłkom zaatakować Michała, a potem złapać Kasię, ale Michał uchodzi z tego całkiem, póżniej Michałz Kasią uciekają do Cezarego, gdzie widzą w TV Teściową która prosi o to aby ludzie odnależli jej wnuczkę, Teściowa Michała idzie do szpitala psychiatrycznego, gdzie daje córce adres gdzie są Michał z Kasią, póżniej zwalnia córkę ze szpitala psychiatrycznego, gdzie żona Michała zabija Cezarego, ten ją topi, ale żyje, gdzie przyjeżdza Policja z teściową, aż do rozpracy Kasia musi być z teściową, a żona Michała znowu trafia do szpitala psychiatrycznego, podczas rozprawy ostatecznej Michał mówi sądowi że bardzo kocha swoją córkę, ale adwokat wynajęty przez teściową bardzo oskarża Michała, gdzie Teściowa wygrywa sprawę, ale Kasia idzie na gzyms sądu, gdzie zaczyna grać na skrzypcach, Michał i Teściowa chcą ją wyciągnąć, ale Teściowa Michała spada z gzymsu, po czym umiera, Michał z Kasią spadajądo trampoliny strażackiej, gdzie żyją, póżniej wychodzą ze sądu, gdzie rozmawiają.

ObsadaEdytuj

EkipaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki