FANDOM

Spirited Away: w krainie Bogów
Spirited Away
Oryginalny tytuł Spirited Away
Gatunek filmu animowany
Kraj Flaga Japonii Japonia
Data premiery 2001
Reżyseria Hayao Miyazaki
Scenariusz Hayao Miyazaki
Muzyka Joe Hisaishi
Produkcja Studio Ghibli
Dystrybucja Polska PolskaMonolith Films
Nagrody Oscar, Złoty Niedźwiedź, 4 Annie

Spirited Away w krainie bogów - Film animowany prod Japońskiej z 2001 w reżyserii Hayao Miyazakiego wyprodukowany przez Studio Ghibli.

OpisEdytuj

Chihiro wraz z rodzicami przeprowadzają się do nowego domu, Chihiro bardzo tęskni za swoimi przyjaciółmi, nagle zabrnąwszy z nieznanym kierunku rodzina staje przed ogromnym czerwonym domem, do którego prowadzi niekończący się tunel. Tunel prowadzi do widmowego miasta, gdzie na rodzinę Chihiro czeka wystawna uczta.

Rodzice Chihiro w czasie gdy jedzą, zostają zamienieni w świnie. Wtargnęli bowiem do świata zamieszkanego przez starożytnych bogów i magiczne stworzenia, w którym rządzi czarownica Yubaba.

Yubaba wyjaśnia Chihiro że przybysze są zamienieni w zwierzęta, a następnie zostają zabijani, ci którym udaje się uniknąć czeka ich zgładzenie, gdy okazują się być nieużyteczni.

Na szczęście Chihiro zostaje sprzymierzeńcą w tajemniczym haku, by oddalić się na chwilę, gdy zostanie rozpoznawana Chihiro musi być użyteczna, musi też wyrzec się swojego uporu, wspomnień i nazwiska.

CiekawostkiEdytuj

  • Spirited Away: w krainie Bogów jako pierwszy film Anime zdobył Oscara w kategorii najlepszy film animowany.
  • Film był drugim po Księżniczce Mononoke wyświetlanym filmem Studia Ghibli w Polsce.

Linki ZewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki