FANDOM

Shrek 2
Shrek 2.jpg
Gatunek filmu animowany
Kraj USA.png USA
Data premiery 2004
Produkcja DreamWorks
Język angielski (polski dubbing)
Prequel Shrek
Sequel Shrek Trzeci

Shrek 2 – amerykański film animowany z 2004 roku, sequel filmu Shrek z 2001 roku. Kontynuacją filmu jest Shrek Trzeci i Shrek Forever.

FabułaEdytuj

Gdy Shrek i Fiona wracają z miesiąca miodowego do domu, to przychodzą do nich oficjele z informacją, że Shrek i Fiona zostali zaproszeni przez Króla Harolda i Królową Lillian (rodziców Fiony) do Zasiedmiogórogrodu. Shrek, Fiona i Osioł wyruszają tam. Tuż po ich wjeździe do miasta sensację wzbudza wygląd małżonków. Królowi Haroldowi nie podoba się Shrek, podczas uroczystej kolacji dochodzi do kłótni.

Nieco póżniej Harolda zastaje Wróżka Chrzestna, która przypomina mu o umowie, wedle której Fiona miała poślubić Księcia z Bajki (syna Wróżki). Szantażowany Harold wynajmuje Kota w Butach, aby zlikwidował Shreka. Kot nie daje jednak rady pokonać Shreka i ostatecznie do niego dołącza. Shrek chce, aby rodzice Fiony go uznali. Kradnie w tym celu z fabryki Wróżki Chrzestnej eliksir upiększający (działający także na partnera). Następnie eksperymentalnie podaje trochę Osłowi, a gdy nic mu się nie dzieje wypija resztę sam. Nazajutrz Shrek i Fiona zamieniają się w ludzi, a Osioł staje się pięknym koniem.

Shrek jedzie w kierunku zamku, ale po drodze spotyka Wróżkę Chrzestną. Wróżka wmawia mu, że Fiona jest teraz szczęśliwa z Księciem z Bajki, a Shrek jeśli chce dla niej dobrze powinien ją opuścić. W tym samym czasie Fiona zostaje oszukana, że książę z bajki to odmieniony przez eliksir Shrek. Gdy Shrek odkrywa maskaradę Wróżki Chrzestnej zostaje aresztowany. O aresztowaniu dowiadują się Pinokio, Trzy Świnki, Wilk, Ciastek i Trzy Ślepe Myszki. Postacie te uwalniają Shreka, Osła i Kota w Butach.

Wróżka Chrzestna tworzy nowy eliksir, który ma spowodować, że Fiona pokocha każdego, kogo pocałuje. Według jej planu Harold ma podstępnie podać eliksir Fionie, a podczas wieczornego balu Fiona ma pocałować Księcia. Fiona unika jednak pocałunku twierdząc, że z rzekomym Shrekiem jest coś nie tak. W tym samym czasie Shrek z przyjaciółmi i specjalnie przygotowaną ogromną kopią Ciastka atakuje zamek i po walce dociera na przyjęcie. Książe widząc Shreka siłą całuje Fionę, ale ta go uderza w twarz (Harold celowo nie podał bowiem córce eliksiru). Wściekła Wróżka chce zabić Shreka i Fionę, ale Harold osłania ich. Rzucony przez Wróżkę czar odbija się od Harolda zamieniając go w żabę, a następnie zabija Wróżkę. Okazuje się, że Król Harold jest tak naprawdę żabą, a Wróżka Chrzestna zamieniła go w człowieka w zamian za oddanie Fiony jej synowi. Królowa przebacza mu to. Rozpoczyna się huczna zabawa.

W końcowej scenie (już po napisach) do Zasiedmiogórogrodu przybywa Smoczyca (ukochana Osła), która go informuje, że został ojcem sześciorga dzieci.

Głos Edytuj

Linki ZewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki