FANDOM

Saga Zmierzch: Zaćmienie - film prod. USA z 2010 r. w reżyserii Davida Slade'a, jest to kontynuacja filmów z cyklu Zmierzch: Zmierzch i Saga Zmierzch: Księżyc w nowiu.

Saga "Zmierzch": Zaćmienie
Zmierzch.jpg
Oryginalny tytuł The Twilight Saga: Eclipse
Gatunek filmu
Horror.JPG
horror, fantasy, romans
Kraj USA.png USA
Data premiery 30 czerwca 2010
Czas trwania 124 min.
Reżyseria David Slade
Scenariusz Melissa Rosenberg
Główne role Kristen Stewart
Robert Pattinson
Taylor Lautner
Muzyka Howard Shore
Zdjęcia Javier Aguirresarobe
Scenografia Paul D. Austerberry
Catherine Ircha
Jeremy Stanbridge
Kostiumy Tish Monaghan
Montaż Art Jones
Nancy Richardson
Produkcja Wyck Godfrey
Greg Mooradian
Karen Rosenfelt
Dystrybucja Summit Entertainment
Budżet 65 000 000 $
Dochód 300 000 000 $
Język angielski
Od lat 12.svg.png
Prequel Saga Zmierzch: Księżyc w nowiu
Sequel Saga Zmierzch: Przed świtem
Strona IMDb

OpisEdytuj

Początek filmu pojawia się, gdy jeden z ludzi zostaje ugryziony przez Wampira, tymczasem w Forks Bella nie chce przyjąć oświadczyn Edwarda, gdyż chce skończyć szkołę (dla Charliego), tymczasem ojciec Belli informuje ją o morderstwach w Seattle, Alice wyczuwa że Victoria tworzy swoją armię by zabić Bellę. Bella spotyka się z Jacobem i z pozostałymi wilkołakami, gdzie Jacob też postanawia uchronić Bellę przed atakiem Victorii, Jacob nagle całuje Bellę, ta zaczyna go bić, gdzie łamie sobie rękę, gdzie dowiaduje się o tym Edward, tymczasem kilkoro członków Volturi widzi jak Victoria powoduje anarchie już w Forks, Bella kończy 19 lat, a także szkołę, gdzie Alice organizuje przyjęcie, przychodzi też Jacob, który przeprasza Bellę za swoje zachowanie, nagle Alice wyczuwa że Victoria wraz ze swoją armią już jest koło Forks, nazajutrz dochodzi do bitwy, Victoria odkrywa kryjówkę Belli, ratuje ją Edward i Jacob, gdzie jeden z wampirów rani Jacoba, gdzie Edward zabija Victorie, a także jej nowego chłopaka, kilka minut po bitwie przychodzą członkowie Volturi, którzy informują że wśród nich jest zdrajca, gdzie znajdują dziewczynę która mówi że Victoria tylko kazała pójść z Cullenami, Volturi karzą ją spalić, gdzie Jane widzi że Bella wciąż jest człowiekiem, Alice mówi że termin już został wyznaczony, Wieczorem Bella odwiedza rannego Jacoba, później Bella przyjmuje oświadczyny Edwarda, gdzie mówi że trzeba powiedzieć Charliemu o ślubie.

CiekawostkiEdytuj

  • Dziewczyna, która została spalona przez Volturi, tak naprawde nazywa się Bree Tanner, gdzie została też napisana historia dziewczyny w książce pt: Drugie życie Bree Tanner z 2009r, którą napisała Stephanie Meyer - twórca Zmierzchu.
  • Film był kręcony w. Vancouver (filmowy Forks).
  • W filmie poznajemy historie Jaspera i Rosalie.

ObsadaEdytuj

Cullenowie i Swanowie

Volturi

Normadzi

Wilkołaki

Ludzie

Linki ZewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki