FANDOM

Rób swoje, ryzyko jest twoje
Rób swoje, ryzyko jest twoje.jpg
Gatunek filmu Komedia
Kraj Polska.png Polska
Data premiery Polska.png Polska12 kwietnia 2002
Czas trwania 90 min
Reżyseria Marian Terlecki
Scenariusz Tomasz Solarewicz
Grzegorz Kempinsky
Główne role Michał Milowicz
Olaf Lubaszenko
Zdjęcia Andrzej Ramlau
Produkcja MT Art
Video Studio Gdańsk
Język polski
Od lat 16

Rób swoje, ryzyko jest twoje - komedia polska z 2002 roku w reżyserii dokumentalisty Mariana Terleckiego.

Opis Edytuj

Do zakładu karnego trafiają aktor Lutek Star i reżyser Emil Baks którzy zamierzają uciec z więzienia, jednak zostają złapani i trafiają do współwięźniów: Recydywisty Mielony, fanatyka wojskowego Generała i złodzieja Szczurka. Filmowcy proszą naczelnika więzienia o pojedynczą celę, ale ten odmawia. Lutek (który grał w afrykańskiej telenoweli) zauważa maskę pigmeja w której występuje. Gdy ten chce włożyć maskę na swoje miejsce, spada co powoduje wściekłość naczelnika. Lutek obiecuje że ją naprawi pod warunkiem że da mu i Emilowi pojedynczą celę. Ci proszą Szczurka o pomoc.

Gdy Lutek daje naczelnikowi nową maskę, ta znowu spada co powoduje że naczelnik dostaje zawału i pada nieprzytomny. Lutek i Emil zdobywają sympatię Mielony, Generała i Szczurka. W nocy postanawiają napisać scenariusz serialu w którym mają wystąpić trzy kobiety. Lutek myśli o swojej dziewczynie - Beacie, która go porzuciła.

Do zakładu karnego przybywa nowy naczelnik więzienia, który organizuje godzinki towarzyskie i konkurs literacki, w którym można wygrać tygodniową przepustkę. Generał piszę utwór Mój czołg który wysyła do literackiego tygodnika a Mielona piszę wiersz o Kibolach poświęcony swojemu osiołkowi Hipkowi.

Lutek i Emil nie mogą spać przez Generała i jego ćwiczenia, ci proszą o pomoc strażnika Leona, który obiecuje dać im proszki na sen pod warunkiem że Lutek podpisze swoim nazwiskiem cyrograf że zamierza poślubić jego córkę Gryzeldę. Lutek z niechęcią podpisuje. Lutek i Emil nalewają do kubka Generała środek usypiający który pije i zasypia. Konkurs wygrywa Mielona, jednak nie zdobywa przepustki gdyż ma dożywocie i tylko dostał tygodnik literacki w którym jest napisany Mój czołg Generała.

Emil idzie na widzenie z czterema żonami i niesfornymi dzieciakami, okazuje się że to sen. Emil opowiada Lutkowi o tym że trafił do więzienia gdyż uciekł przed żonami a Lutek mówi Emilowi że trafił do więzienia gdyż pobił fryzjera. Nazajutrz dostają gazetę w której jest informacja że reżyser Krzysztof Kaldorf wyreżyserował film pt: Przodem do tyłu w którym skreślił nazwiska Lutka i Emila. Ci proszą naczelnika więzienia o przepustkę, jednak ją nie dostają gdyż Dusiciel zabił na przepustce dentystę i wszystkie przepustki zostały odwołane.

Lutek i Emil chcą połknąć coś ciężkiego i trafić do szpitala na płukanie żołądka, jednak to się nie udaje. Klawisz Leon zgadza się im pomóc pod warunkiem że Lutek wróci do więzienia dla jego córki. Lutek i Emil jednak nie chcą pobić Leona. Jednak Mielona bije klawisza do nieprzytomności. Lutek trafia do celi śmierci w której wraca jednak żywy i to z nagrodami.

Lutek i Emil proszą Generała i Mielonę o pomoc, ci jednak zrobili tunel podziemny i tym sposobem uciekają. Tymczasem na premierze filmu Przodem do tyłu pojawiają się jednak żołnierze. Do kina wchodzą ubrani w normalne ubrania Lutek i Emil którzy chcą przerwać projekcję filmu, do kina wchodzą także Generał ubrany w żołnierski mundur i Mielona wraz ze swoim osłem Hipkiem.

Lutek zauważa że w kinie jest Beata, z którą chcę porozmawiać jednak ta jest wściekła gdyż nie przyszedł na umówione spotkanie. Ten mówi że to ona nie była na spotkaniu gdzie pojawiają się na sali kinowej i zaczynają się całować. Dwa tygodnie później Lutek, Emil, Mielona i Generał są znowu w zakładzie karnym, gdzie przychodzi Klawisz Leon który przedstawia Lutkowi swoją córkę Gryzeldę, którą okazuje się być Beata.

Ciekawostki Edytuj

Obsada Edytuj

i inni

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki