FANDOM

Poranek kojota
Poranek kojota
Gatunek filmu Komedia, Sensacyjny
Kraj Polska Polska
Data premiery Polska Polska24 sierpnia 2001
Czas trwania 92 min
Reżyseria Olaf Lubaszenko
Scenariusz Mikołaj Korzyński
Główne role Maciej Stuhr
Tadeusz Huk
Michał Milowicz
Karolina Rosińska
Tomasz Dedek
Janusz Józefowicz
Muzyka Szymon Wysocki
Dystrybucja Best Film
Język polski
Od lat 16

Poranek Kojota - Komedia Polska z 2001 roku w reżyserii Olafa Lubaszenki

Opis Edytuj

Akcja filmu rozpoczyna się kilka lat temu w Warszawskim ZOO, w którym troje ludzi wyrzucają piosenkarza Mariana Italiano w kierunku lwów.

Kilka lat później podczas koncertu piosenkarki Noemi (córki Mariana Italiano) dochodzi do awarii prądu gdzie oburzona wokalistka idzie do domu, gdzie zastaje narzeczonego Brylanta z dziewczyną, wyrzuca go z domu.

Tymczasem poznajemy Kube, który rysuje komiksy, gdzie jeden z kolegów prosi go aby go zastąpił w pracy, tymczasem Brylant chce się pogodzić z Noemi, gdzie nawet wynajmuje Telewizję aby go przeprosiła, ale nic z tego.

O kłótni też się dowiaduje gangster Dziki, któremu Brylant jest winny pieniędzy, każe Małemu i Szczęce aby pojechali do agencji reklamowej w której pracuje, gdzie informują Brylanta że ma miesiąc aby poślubić drugą siostrę Noemi Dominikę, wtedy spłaci dług u Dzikiego.

Kuba tymczasem zastępuje kolegę w luksusowej willi jako kelner, organizatorem przyjęcia jest biznesmen Stefan, który jest ojczymem Noemi i Dominiki, na przyjęcie przyjeżdża też Brylant, gdzie spotyka też Dominikę, tymczasem gdy kucharze idą zamontować klamki, Kuba ma przygotować atrakcję wieczoru, czyli upieczonego świniaka, ale przez przypadek uwalnia groźnego psa zamkniętego w schowku, gdzie bierze głowę upieczonego świniaka, Kuba zastępuje ją sztuczną głową świni.

Gdy Kuba idzie ronosić szklanki gościom, zauważa Noemi która śpiewa, po koncercie pierwszy świniaka ma skonsumować jeden z biznesmenów, gdzie je część sztucznej głowy, gdy biznesmenowi robi się niedobrze i ucieka, Stefan zauważa napis MADE IN DDR (z pol. Wyprodukowano w NRD), gdy Stefan i jego ludzie chcą zrobić Kubie krzywdę, nagle słyszą głos z głośnika, w którym dowiadują się że pies zaatakował jednego z biznesmenów, Kuba ucieka gdzie ukrywa się w samochodzie Noemi, ta zabiera go do domu.

Nazajutrz Kuba opowiada współlokatorom o Noemi, jeden z współlokatorów daje mu dwa zaproszenia na dyskotekę, tymczasem Brylant zaprasza Dominikę do kina, gdzie ta mówi psychoanalitykowi o Brylancie, ten każe jej się napić alkoholu, wieczorem Kuba i Noemi idą do dyskoteki, ale nie zostają wpuszczeni.

Kuba nazajutrz zaprasza ją do restauracji, gdzie podczas spaceru zostaje porwany przez ludzi Stefana, który każe aby się trzymał z daleka od Noemi, tymczasem widzi też kolegę który pracuje w restauracji. Brylant gdy jedzie samochodem to spotyka prostytutkę, z którą uprawia seks, gdy musi jej zapłacić, ucieka.

Noemi i Kuba spotykają się w restauracji, gdzie mają ze sobą przyzwoitki, którzy byli kiedyś parą, później do Agencji Reklamowej przyjeżdżają Mały i Szczęka, którzy zabierają Brylanta do ZOO, gdzie pytają się o Dominikę oraz informują że ma mało czasu, a jak nie to wrzucą go do Niedźwiedzi, także postanawiają mu pomóc w poderwaniu Dominiki.

Noemi zabiera Kubę do swojego domu, gdzie mówi mu o swoim ojcu - piosenkarzu Marianie Italiano, który został zabity parę lat temu w ZOO, gdy Noemi prosi go aby pojechał rowerem, niespodziewanie Dominika potrąca chłopaka, ta mówi Brylantowi, który postanawia go zakopać, ale tego nie robi, ucieka.

Brylant oglądając horror ma wyrzuty sumienia że go zostawił, tymczasem Kuba trafia do szpitala, ale ucieka. Dominika nagle widzi Stefana który każe zabić Kubę, załamana mówi Brylantowi, także dostaje anonim z groźbą, w którym się dowiaduje że jeśli nie zapłaci pieniędzy, Brylant zostanie zabity, załamana mówi psychoanalitykowi, ten doradza aby wycięła pieniądze i dała kilka gazet.

Dominika daje Brylantowi neseser z pieniędzmi, obserwują go Mały i Szczęka, którzy myślą że chce uciec za granice, jadą za nim. Kuba zostaje porwany przez człowieka Stefana, Brylant jedzie na swoją działkę, gdzie dzwoni do Dominiki, gdzie mówi że bandyci go mordują, całą rozmowę słuchał Stefan i Małpa, którzy każą mu aby wszedł do trumny, gdzie ci go zakopują.

Mały i Szczęka jadą na działkę, gdzie atakują dwóch ludzi Stefana, gdzie kradną im pieniądze i samochód, Stefan ucieka, gdzie zatrzymuje go mężczyzna który jest właścicielem prostytutek, gdzie także musi zapłacić pieniądze.

Mały i Szczęka myśląc że Brylant jest w agencji reklamowej porywają człowieka myśląc że to jest Brylant, tymczasem mama Dominiki czyta list w którym Dominika pisze że chce popełnić samobójstwo, gdyż zabito Brylanta, a Stefan zlecił zabić chłopaka Noemi, którego przejechała, Dominika ma na sobie kamień, gdzie połyka truciznę, gdy skacze widzi że jeszcze żyje, oddaje strzał w głowę.

Noemi dowiaduje się o porwaniu Kuby, chce wiedzieć co zrobił Stefan, człowiek Stefana przypadkowo mówi jej że zabili jej ojca, Stefan też ją porywa, gdzie jedzie do ZOO, nagle przyjeżdża Dziki, Mały, Szczęka i Krzysztof Jarzyna ze Szczecina, którzy informują, że mają drugiego, okazuje się że to Kuba, Dziki który widzi Noemi, każe jej nie wrzucać, gdzie dochodzi do wymiany rozmów, gdy mówi że wśród nich jest Krzysztof Jarzyna ze Szczecina, szef wszystkich szefów, to ludzie Stefana odwracają się, gdzie Dziki uwalnia Kubę i Noemi, Dziki każe też dać do lwów Brylanta, ale okazuje się że to nie jest Brylant, gdzie decydują się wrzucić Stefana. Sekretarka Brylanta chce go przeprosić, gdzie jedzie na Działkę, gdy dzwoni komórka, jest zakopana w ziemi, gdy zaczyna kopać ziemię, zauważa trumnę, gdy otwiera ją, wstaje Brylant, który jest siwy.

Dominika trafia do szpitala, okazuje się że trucizna, którą połknęła, zwymiotowała, kilka miesięcy później Noemi wraz z matką wyjechała, Stefan jest w śpiączce, okazuje się że Dziki kazał wrzucić Stefana do goryli, jest w stanie krytycznym, Dominika po wypadku stała się normalna, przeszła Marketing i przejęła firmę Stefana, Szczęka dostał rolę w filmie.

Końcowa scena pokazuje jak Kuba i Noemi się kochają a wśród nich występują cyrkowcy i wybuch fajerwerków.

Obsada Edytuj

i inni

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki