FANDOM

Pieniądze to nie wszystko
Pieniądze to nie wszystko
Gatunek filmu komedia
Kraj Polska
Data premiery 5 stycznia 2001
Czas trwania 90 min.
Reżyseria Juliusz Machulski
Scenariusz Jarosław Sokół
Główne role Marek Kondrat
Muzyka Golec uOrkiestra, Krzesimir Dębski
Zdjęcia Grzegorz Kuczeriszka
Scenografia Monika Sajko-Gradowska
Kostiumy Ewa Machulska
Montaż Jadwiga Zaicek
Produkcja Juliusz Machulski
Język polski

Pieniądze to nie Wszystko - komedia polska z 2001 roku w reżyserii Juliusza Machulskiego. Autorem scenariusza jest Jarosław Sokół.

ObsadaEdytuj

OpisEdytuj

Akcja filmu rozpoczyna się na dachu w Warszawie, z którego zamierza skoczyć Tomasz Adamczyk. Powstrzymuje go kominiarz. Następnie Tomasz postanawia opowiedzieć kominiarzowi historię.

Akcja obecnie dzieje się w samochodzie, gdzie znajduje się Tomasz z żoną, szwagrem i z ochroniarzem. Wracają z Międzyzdrojów do Warszawy. W pewnym momencie Tomasz zatrzymuje samochód, gdyż jest blokada drogi. Żona, szwagier i ochroniarz lecą helikopterem. Tomasz zamierza dojechać do stolicy skrótem, ale dochodzi do wypadku.

Trzy osoby wspominające prace w PGR-rze znajdują wino Platon, nagrodę Tomasza, gazetę, a także samochód z rannym Tomaszem. Do znalazców dołącza też kierowca Rysiek, który jest szwagrem jednego z nich. Znalazcy zabierają Tomasza do PGR-u. Następnie zakładają rajtuzy na głowy, aby nie być rozpoznawani.

Ludzie zabierają Tomasza do zaufanej kobiety. , która mieszka tymczasowo, gdzie gdy Tomasz chce wpisać osobom czek, to mówią że pomyślą, Tomasz chce uciec, ale spada na dół gdzie łamie nogę.

Pracownicy dawnego PGR-u idą do sklepu, gdzie chcą zadzwonić do żony Tomasza, ale ona myśli że to pomyłka. Potem zabierają Tomasza na przejażdżkę. Na tej przejażdżce dzwonią do szwagra Tomasza z informacją o okupie, ale szwagier myśli że bredzą. Po powrocie Tomasz daje jednej z osób czek, ale nie został on wpłacony. Wtedy Bogumił (jeden z nich) zdejmuje rajstopy, a następnie zamierza zabić Tomasza. Ostatecznie postanawia, że jeśli Tomasz w ciągu 30 dni nie zrobi dla nich jakiegoś interesu to zostanie zabity.

Tomasz chce uciec. Ogłusza Bogumiła, znajduje samochód i wraca do Warszawy, gdzie dowiaduje się że żona daje mu rozwód i że został zwolniony. Akcja znowu trafia na dach, gdzie prawie dochodzi do wypadku. Potem Tomasz postanawia wrócić na wioskę, gdzie wraz z mieszkańcami zakłada z mieszkańcami firmę Drink-Pol, która będzie produkować wino Plotyn. W pewnym momencie do Drink-Polu przyjeżdżają ludzie z firmy Pol-Vinex, którzy grożą zamknięciem firmy, ale pracownicy wyrzucają konkurentów.

Do wioski przyjeżdża żona Tomasza, szwagier i cały Pol-Vinex, którzy chcą aby Drink-Pol przerwał produkcję. Żona prosi Tomasza że wycofa rozwód, a szwagier przywróci go do pracy i da mu 40% udziałów. Tomasz odmawia, po czym zaczyna się bitwa. Ludzie Pol-Vinexu trafiają w pułapkę i Drink-Pol wygrywa. Dochodzi jednak do tragedii, którą wywołuje właściciel sklepu - dochodzi do pożaru budynku w którym robi się spirytus.

Kilka dni później do wioski wraca Tomasz i zachęca mieszkańców do pracy w jego nowej firmie. Przypadkowo potyka się o jakiś kabel i wyciąga go. Okazuje się, że właściciel sklepu od dawnych lat kradł mieszkańcom wioski prąd.

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki