FANDOM

Ostatnia akcja
Ostatnia akcja
Gatunek filmu komedia kryminalna
Kraj Polska Polska
Data premiery 11 września 2009
Reżyseria Michał Rogalski
Główne role Jan Machulski
Marian Kociniak
Piotr Fronczewski
Produkcja Studio Filmowe Zebra
TVP
WFDiF
Non Stop Film Service
Dystrybucja Best Film
Język polski
Od lat 12

Ostatnia akcja – film polski z 2009 roku w reżyserii Michała Rogalskiego z ostatnią rolą filmową Jana Machulskiego.

Obsada Edytuj

i inni

FabułaEdytuj

Akcja filmu rozpoczyna się w Warszawie gdzie poznajemy trzech młodych ludzi mecenasa Szaro który jest związany z półświatkiem gangsterskim oraz historię Mateusza Zubera który pracuje w lokalu należącym do Szaro.

Do Warszawy przyjeżdża z sanatorium Zygmunt Zuber, który kilkanaście lat temu uczestniczył w Powstaniu Warszawskim i służył w AK. Gdy Mateusz idzie po swoją wypłatę zostaje dotkliwie pobity przez ludzi Szaro gdzie trafia do szpitala.

Zuber spotyka się ze swoim synem który został przestraszony przez ludzi Szaro oraz został zmuszony żeby odmówił w składaniu zeznań, spotyka się także z Michałem, przyjacielem Mateusza gdzie idą na policję, jednak policja również nic nie może w sprawie pobicia Mateusza nic zrobić.

Zuber spotyka się z Gogą z którą służył w AK gdzie opowiada jej o tym co spotkało jego rodzinę, spotyka się także z innymi przyjaciółmi z AK - Czujnym, Kotkiem, Rotorem i panem Władkiem, żołnierzem Armii Ludowej który uratował go w czasie Powstania Warszawskiego gdzie prosi ich o pomoc.

Gdy wszyscy spotykają się u Gogi Zuber omawia plan działania w którym postanawiają wsadzić Szaro do więzienia, ale sprytnym sposobem (w którym nie będzie żadnego użycia broni).

Zuber i Kotek idą do lokalu należącego do Szaro gdzie chcą odwrócić jego uwagę zamawiając najdroższe cygaro gdzie także podrzucają mu białe kulki. Gdy zamawiają rachunek okazuje się że Kotek nie ma przy sobie portfela gdzie zostają wyrzuceni z lokalu.

Gdy Zuber i Goga idą do szpitala spotykają się z dziewczyną Mateusza - Magdą która mówi im że Szaro ma w swoim lokalu pełno zdjęć z jajkiem które ma przy sobie Goga, okazuje się że jest to Fabrege - zaginione w czasie II Wojny Światowej jajko które jest warte miliony.

Zuber i Kotek podczas licytacji spotykają Szaro gdzie informują go że są z Argentyny i są miłośnikami dzieł sztuki. Tymczasem byli AK-owcy tworzą kopię Fabrege które chcą podrzucić Szaro.

Przy kawiarni w hotelu Mariott w którym są Zuber i Kotek przyjeżdżają ludzie Szaro którzy zauważają że jeżdżą Roys-Roycem gdzie informują ich że zostali zaproszeni do rezydencji ich szefa. Gdy pojawiają się w willi Szaro to dają mu prawdziwe Fabrege, gdzie potwierdza to paser Szaro. Zuber i Kotek dają Szaro cenę którą chcą za Fabrege - 12 milionów złotych.

Gdy kopia Fabrege zostaje wykonana to pan Władek przez przypadek mówi im że pracował w milicji co powoduje to wściekłość Kotka który chce zrezygnować z akcji jednak Kotek i pan Władek się godzą. Szaro przychodzi po jajko gdzie jak się okazuje zabrał on fałszywe.

Szaro przyjeżdża do willi Gogi gdzie spotykają Zubera i Kotka, każe ich związać i zabrać do piwnicy. Do willi Gogi przyjeżdża także Majchrowski, skorumpowany komisarz policji który również chce Fabrege, tymczasem dochodzi do ostatecznej konfrontacji AK-owców w którym także przyjeżdża policja, Rotor dostaje zawału.

Byli AK-owcy czekają na przesłuchanie gdzie pierwsi na przesłuchanie trafiają Zuber i Kotek gdzie niespodziewanie do komisariatu trafia płk Dowgird - była cichociemna w AK która w tajemnicy pomagała im w akcji gdzie także do komisariatu przyjeżdża syn Dowgird, który jest ministrem.

Wszyscy są na pogrzebie Rotora gdzie Zuber i Kotek mówi Mateuszowi że jeśli ktoś znowu będzie dokuczać to ma dzwonić do nich gdzie po pogrzebie dostaje wypłatę oraz portfel Kotka.

Czujny niespodziewanie znajduje w ogródku Gogi prawdziwe Fabrege. Tymczasem w telewizji jest transmitowana informacja o znalezieniu 48 już Fabrege gdzie o tym dowiadują się Szaro który przybywa w więzieniu i Majchrowski.

Film kończy się sceną w której główni bohaterowie filmu wsiadają do Roys-Royce'a.

Ciekawostki Edytuj

  • Film był kręcony w Warszawie
  • W rzeczywistości zachowały się 42 jaj Faberge (Jajo carskie).

Linki zewnętrzne Edytuj