FANDOM

Ostatni Legion
Ostatni Legion.jpg
Oryginalny tytuł The Last Legion
Gatunek filmu przygodowy
fantasy
Kraj Flaga włoch.gif Włochy
Flaga Francji.png Francja
Flaga Wielkiej Brytanii.png Wielka Brytania
Tunezja.png Tunezja
Słowacja.png Słowacja
Data premiery 6 kwietnia 2007
Czas trwania 102 min
Reżyseria Doug Lefler
Scenariusz Jez Butterworth
Tom Butterworth
Muzyka Patrick Doyle
Zdjęcia Marco Pontecorvo
Scenografia Giorgio Postiglione
Kostiumy Paolo Scalabrino
Montaż Simon Cozens
Produkcja Hester Hargett
Dystrybucja The Weinstein Company
Atelier Dino De Laurentiis Company
Quinta Communications
Ingenious Film Partners
Zephyr Films
Budżet $ 67 000 000
Język angielski

Ostatni Legion – włosko-brytyjsko-francuski film przygodowy w reżyserii Douga Leflera. Film swoją premierę miał 6 kwietnia 2007 roku.

ObsadaEdytuj

FabułaEdytuj

Akcja rozpoczyna się w roku 476 roku. Władzę w Rzymie przejmuje Przywódca Gotów Odoaker. Zabija rodziców 12-letniego Augustusa Romulusa, Cesarza Rzymu. On  razem z Magiem i Nauczycielem Ambrosiusem zostają uwięzieni na jednej z wysp. Ratują ich Wojownik Aurelius i Łuczniczka Mira, która jest córką Hinduskiego Wojownika. Gdy dowiadują się, że Cesarz Konstantynopolu nie chce dać azylu Romulusowi, ten razem z Ostatnim Legionem wybierają się do Anglii,  trafiając do osady. O przybyciu Ostatniego Legionu dowiaduje się władca Celtów Vortygon, który kiedyś torturował Abrosiusa, Razem z Gotami chce pokonać Ostatni Legion Romulusa. Nazajutrz dochodzi do bitwy w której giną ludzie, dochodzi też do Walki Abrosiusa i Vortygona, gdzie władca Celtów ginie. Got Wulfia chce zabić Romulusa. Dochodzi do walki Wulflii z Aureliusem. Aurelius zostaje ranny, Romulus odnajduje miecz Cezara Es Calibur. Zabija Wufillę, później informuje swój Ostatni Legion, że to już koniec walki i informuje żeby nigdy nie było wojen. Akcja przesuwa się kilka lat później, gdzie Es Calivur który został uwięziony w kamieniu odnajdują Merlin i młody Artur, gdzie Merlin mówi Arturowi że po walce Aurelius i Mira się pobrali. Romulus i Ambrosius przyjęli dwa celtyckie imię Romulus (Pentragon), a Ambrosius (Merlin). Na końcu pojawia się miecz a na nim napis Es Calivur.

CiekawostkiEdytuj

  • Film był kręcony w Wielkiej Brytanii (Wał Hadriana, Stonehenge), Tunezji (Wyspa Capri) i Słowacji

Więcej z Fandomu

Losowa wiki