FANDOM

Nie lubię poniedziałku
Nie lubię poniedziałku
Gatunek filmu komedia
Kraj Polska Polska
Data premiery 27 sierpnia 1971
Czas trwania 98 min
Reżyseria Tadeusz Chmielewski
Scenariusz Tadeusz Chmielewski
Muzyka Jerzy Matuszkiewicz
Zdjęcia Mieczysław Jahoda
Scenografia Halina Dobrowolska
Język polski

Nie lubię Poniedziałku – polska komedia z 1971 w reżyserii Tadeusza Chmielewskiego.

ObsadaEdytuj

FabułaEdytuj

Początek filmu pojawia się u aktora Bogdana Łazuki, który po przyjęciu wraca pijany do domu idąc torami tramwajowymi. Także Poniedziałek nie jest dobry dla mleczarzy którzy pozostawili dużo śladów.

Do Warszawy przyjeżdża zaopatrzeniowiec z prowincji, który chce kupić część od kombajna. Ale ma problem z wejściem do taksówki. Tymczasem młody chłopak kradnie auta dla swojego dziadka. Nawet kradnie samochód Bogdana Łazuki, który wciąż chodzi na torach tramwajowych.

Tymczasem jeden z pracowników budowy zasypia, gdzie nawet zostaje podniesiony do góry. Tata małego Jacka zawozi syna do przedszkola, ale okazuje się że przedszkole zostało zamknięte z powodu różyczki. Ojciec zabiera go na patrol milicyjny. Do Warszawy przylatuje Włoch Francesco Romanelli, który ma spotkanie z pracownikiem firmy budowlanej. Ale prezes firmy nie może się spotkać, gdyż utknął w windzie. Gdy Francesco wysiada z samolotu, witają go górale, którzy go mylą z amerykańskim pasażerem Polskiego pochodzenia. Tymczasem prezes zostaje uwolniony, ale nie zastaje już Włocha na lotnisku. Bogdan Łazuka spotyka dwóch Milicjantów którzy zabierają go do domu.

Mały Jacek chce do toalety, gdzie prosi nawet panią milicjantkę by go zabrała. Tymczasem Francesco zwiedza Warszawę spotykając ludzi.

Mija 12:00 pracownik budowy wstaje, gdzie zauważa że jest na górze, krzyczy pomocy, ale okazuje się że nikt go nie słucha. Tymczasem jeden z taksówkarzy widząc Francesco, uważa go za zaopatrzeniowca którego chciał podwieźć, gdzie wsadza Włocha do bagażnika, jednak taksówkę kradnie młody chłopak. Francesco uwalnia się z bagażnika.

Tymczasem tata Jacka zauważając Francesco postanawia dać go do biura matrymonialnego, w której pracuje jego żona, gdzie jedna z klientek zakochuję się w Włochu, gdzie zabiera go do swojego sklepu, gdy zauważa perfumy z napisem Sex ucieka.

Tymczasem prezes odnajduje Francesco, w czasie gdy w banku był napad. Gdzie zostaje pokazany w telewizji, gdzie także spiker informuje o nowej sztuce, w której jest sprzęt zaopatrzeniowca. Wieczorem Francesco wraca do sklepu, w której czeka klientka biura matrymonialnego.

Film kończy się gdy jeden z ludzi mówi swojej mamie przez telefon Wiersz o Warszawie.

CiekawostkiEdytuj

  • W 2012r. film został zrekonstruowany cyfrowo przez Kino RP, odnowiona wersja została pokazana po raz pierwszy w telewizji TVN a nazajutrz w jednych z Warszawskich kin.
  • Film był kręcony w Warszawie (Lotnisko Okęcie, Poczta na ul Grochowskiej, al Jerozolimskie, Dworzec Warszawa Wschodnia)
  • W filmie wystąpili spiker i lektor Jan Suzin i prezenter pogody Czesław Nowicki nazywany również Wicherkiem.

Linki ZewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki