FANDOM

Michael Collins
Michael Collins.jpg
Gatunek filmu biograficzny
dramat
wojenny
Kraj Irlandia.png Irlandia
Flaga Wielkiej Brytanii.png Wielka Brytania
USA.png USA
Data premiery 28 sierpnia 1996
Czas trwania 132 min
Reżyseria Neil Jordan
Scenariusz Neil Jordan
Główne role Liam Neeson
Aidan Quinn
Stephen Rea
Alan Rickman
Julia Roberts
Ian Hart
Charles Dance
Muzyka Elliot Goldenthal
Zdjęcia Chris Menges
Scenografia Anthony Pratt
Kostiumy Sandy Powell
Produkcja Stephen Woolley
Dystrybucja Warner Bros.
Atelier Warner Bros.
Geffen Pictures
Budżet $ 28 000 000
Dochód $ 35 892 559
Język angielski

Michael Collins – irlandzko-brytyjsko-amerykański dramat biograficzny w reżyserii Neila Jordana. Film oparty na faktach, a swoją premierę miał 28 sierpnia 1996.

ObsadaEdytuj

FabułaEdytuj

Michael Collins jest irlandzkim bojownikiem o wolność. Po nieudanym powstaniu zostaje więziony. Po wyjściu na wolność zakłada Irlandzką Republikańską Armię, która walczy z angielskimi szpiegami. Wkrótce do Irlandii przybywa więcej angielskich żołnierzy, którzy dokonują akcji odwetowych. Po wielu miesiącach walki partyzanckiej Collins zostaje wysłany do Anglii jako przedstawiciel rządu Irlandii w rozmowach pokojowych. Udaje mu się wynegocjować traktat według którego Irlandia będzie wolna, ale podległa brytyjskiemu królowi. Powracając do Irlandii rozmawia z przedstawicielami rządu, którzy nie są zadowoleni z traktatu. Dochodzi do wojny domowej w której dawni towarzysze walczą przeciw sobie. Gdy ginie wspólny kolega Collinsa i de Valery, Michael chce się spotkać z dawnym towarzyszem by zakończyć krwawe walki. W drodze na spotkanie dochodzi do zamachu w którym Collins ginie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki