FANDOM

Miś
Miś film.jpg
Gatunek filmu Komedia
Kraj Polska.png Polska
Data premiery 4 maja 1981
Czas trwania 111 min
Reżyseria Stanisław Bareja
Scenariusz Stanisław Bareja i Stanisław Tym
Główne role Stanisław Tym, Krystyna Podleska, Krzysztof Kowalewski, Barbara Burska
Muzyka Jerzy Derfel
Zdjęcia Zdzisław Kaczmarek
Scenografia Halina Dobrowolska
Kostiumy Milena Celińska
Nagrody Złota kaczka
Sequel Rozmowy kontrolowane

Miś – polska komedia z 1980 roku w reżyserii Stanisława Barei.

ObsadaEdytuj

FabułaEdytuj

Akcja zaczyna się na jednych z pól, gdzie milicjanci ustawiają domki, aby kierowcy mogli się zatrzymać do kontroli, później akcja zaczyna się w autobusie który jedzie na granice ZSRR, gdzie tam też jedzie Ryszard Ochódzki, wraz z koszykarkami, ale Ochódzki zostaje zatrzymany na granicy z powodu zerwania kilka kartek w paszporcie, od tej pory Ochódzki nie może opuścić Polski.

Nazajutrz do Ochódzkiego przychodzi jego była żona, która chce zabrać kilka rzeczy, przedstawia mu także swego narzeczonego, który jest premierem, w nocy Ochódzkiemu się śni że była żona przyszła do domu i podarła mu kilka kartek, i poleciała do Londynu, odbierająć konto Ochódzkich.

Ochódzki udaje się do dwóch milicjantów, gdzie opowiada im historię, milicjaci postanawiają napisać piosenkę na temat incydentu, któremu wydarzył się Ochódzkiemu, Ochódzki idzie do Producenta Filmowego Hochwandera, gdzie prezentuje mu aktorkę Ole Kozieł, gdzie Ochódzki i Ola się zakochują.

Ochódzki zostaje zaangażowany do filmu produkcji Hochwandera, nazajutrz pracownik KS Tęczy dzwoni do Ochódzkiego, ten wmawia Oli, że do niego zadzwonił Polański, później Ola idzie do sklepu, gdzie przychodzą dwoje ludzi którzy przedstawiają żone jednego z nich, która jest łysa przez Szampon, właścicielka sklepu wyrzuca mężczyzn, później gdy Ola i Ochódzki są w restauracji, dochodzi do incydentu w którym Ochódzkiemu nie dali kurtki, w którym była okładka paszportu, później Ochódzki daje Hochwanderowi zwolnienie, ten postanawia dać sobowtóra do filmu, gdzie każe Gońcowi jechać do gazety, ale Goniec idzie do baru mlecznego.

Tymczasem trwa casting na sobowtóra Ochódzkiego, gdy przychodzi Stanisław Paluch, Hochwander myli go z Ochódzkim, i wyrzuca go, wmówiąc aby poszedł na grzyby, ale gdy dzwoni do Ochódzkiego, to nagle słyszy jego głos, że jest w domu, Hochwander jedzie do meliny, w której dostaje adres do domu Palucha, później odnajduje Palucha, który zostaje zaangażowany do roli w filmie Hochwandera, gdzie dochodzi do incydentu w którym skradziono główny rekwizyt filmu, gdzie pojawiło się zebranie, podczas zebrania Paluch i Ola się zakochują, ale romans ukochanej odkrywa Ochódzki

Ola zabiera Palucha do teatru, gdzie przez przypadek wylewa szampon do tracenia włosów, gdzie podczas spektaklu Paluch traci wszystkie włosy, później Ochódzki dzięki programowi Telewizyjnemu chce się ożenić, z drugą żoną, ale nagle trafia list w którym są zdjęcia łysego Palucha, gdy Ochódzki mówi kochance, że ślub to fikcja, ta go policzkuje, później Ochódzki jest zły na Olę, za to że wyłysiała Palucha, Ochódzki idzie do fryzjera aby ściąć włosy.

Póżniej Ochódzki przedstawia producentowi Misia który ma być pokazany w telewizji, gdy Ochódzki i Hochwander rozmawiają, to nagle Hochwander pokazuje Ochódzkiemu skradziony rekwizyt filmu, gdy Ochódzki wychodzi to nagle wchodzi pracownik Jarząbek, który mówi do szafy wiersz, i śpiewa o Ochódzkim, wszystko słyszy Hochwander, okazuje się że Ochódzki ma magnetofon, w którym gdy Ochódzki wyjdzie, to każdy może się nagrać.

Ochódzki idzie do Pałacu Kultury i Nauki, w którym mieszka narzeczony byłej żony Ochódzkiego, gdy Ochódzki mówi że dostał list do Londynu, idzie do Jarząbka, który daje mu znaczek pocztowy z Wielkiej Brytanii, a także idzie do tłumacza j.angielskiego, daje list Premierowi, ale on odkrywa że list jest fałszywy, później Paluch i Ola dostają paszport, nazajutrz Ola chce uśpić Palucha, aby mu ukraść paszport, ale niestety miksturę pije Inksanet, ale Paluch też idzie spać, Ochódzki jedzie na lotnisko, gdzie dostaje bilet i gdy wsiada do samolotu, to na nieszczęście w samolocie pojawiła się jego była żona.

Okazuje się że była żona pojechała też w terminie, ale jej narzeczony wysłał szpiega który ma śledzić byłą żone Ochódzkiego. Gdy była żona Ochódzkiego wychodzi, to Ochódzki w akcie zemsty wyrywa jej kartki z paszportu, gdzie od teraz była żona nie może opuścić Wielkiej Brytanii, Ochódzki udaje się do przyjaciela-Polaka, który trzyma czeki Ochódzkiego, ale była żona odkrywa że Ochódzki zabrał czeki, Ochódzki idzie do banku, ale nie może dostać pieniędzy, gdyż mają strajk, gdy wybija 14:00, to Ochódzki dostaje pieniądze, także idzie do drugiego banku, gdzie tam zakłada konto.

Ochódzki gdy wraca do Polski, to razem z Olą wynoszą Palucha i wynoszą go do Dworca Centralnego, później gdy są pokazane wiadomości sportowe, to Ochódzki mówi Oli, że kiedyś był czarnoskórym człowiekiem i grał w kosza, później idą do łóżka, gdzie się całują.

Paluch żali się przyjacielowi, że stracił kobietę, później gdy jedzie z kolegami furmanką, to nagle zauważa Misia z Tęczy lecącego helikopterem, który jest atrakcją programu telewizyjnego, w którym są śpiewane kolędy, przyjaciel Palucha chce nazwać narodzone dziecko imieniem Tradycja, ale drugi przyjaciel Palucha mówi mu że nie wolno tak nazywać dziecka, aż nagle słomiany Miś spada na dół, gdzie wszyscy podchodzą do niego.

EkipaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Film był kręcony w Warszawie (Dawny Cyrk jako Kotłownia-Melina, Lotnisko Okęcie, Dworzec Centralny, WFDiF, Hotel Victoria), Londynie (Lotnisko Heathrow), Kołbaskowo (przejście Graniczne) i okolice Warszawy (Jezioro, w którym był kręcony program TV)
  • Okazało się że Baru Mlecznego Apis nie było
  • Piosenkarka która śpiewała kolędę, grała wokalistka Ewa Bem
  • Chłopca liczącego ludzi w Aptece, zagrał syn Stanisława Barei Jan Bareja, także reżyser zagrał w swej produkcji.
  • Miś w dniu 4.05.2011 roku obchodziło 30 lecie pierwszej premiery filmu
  • W Misiu także zagrali aktorzy, którzy byłi ekipą filmową filmu
  • Miś był bardzo popularnym filmem w PRL-u
  • Początkowo rola Stanisława Tyma miała się nazywać Ryszard Nowochódzki, ale z powodu cenzury, nazwisko musiało być zmienione na Ochódzki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki