FANDOM

Mój sąsiad Totoro
Mój sąsiad Totoro
Oryginalny tytuł Tonari no Totoro
Gatunek filmu animowany
Kraj Flaga Japonii Japonia
Data premiery 16 kwietnia 1988
Czas trwania 86 minut
Reżyseria Hayao Miyazaki
Scenariusz Hayao Miyazaki
Muzyka Joe Hisaishi
Produkcja Studio Ghibli
Dystrybucja Polska PolskaMonolith Films

Mój sąsiad Totoro – film animowany produkcji Japońskiej z 1988 w reżyserii Hayao Miyazakiego.

ObsadaEdytuj

OpisEdytuj

Siostry Satsuki i Mei razem z ojcem przeprowadzają się na wieś, aby być bliżej mamy sióstr, która leży w szpitalu. W czasie gdy docierają na miejsce, widzą że dom jest zamieszkany przez małe sadzawki. Kilka dni później Mei zauważa dwa małe stworki, gdzie idzie za nimi do drzewa w którym mieszkają, Mei też zauważa stworzenie o imieniu Totoro, które przypomina królika. Gdy Mei chce pokazać ojcu i Satsuki Totoro okazuje się że go już nie ma.

Pewnego deszczowego wieczoru Satsuki i Mei czekają na ojca, w czasie długich oczekiwań Mei zasypia, gdzie nagle Satsuki zauważa że obok niej stoi Totoro. Satsuki widzi że Totoro ma na głowie liść. Satsuki daje mu parasol. Gdzie Totoro jest zachwycony dźwiękiem kropel deszczu, nagle przyjeżdża Kociobus, który zabiera Totoro, gdzie daje Satsuki i Mei prezent, w którym się znajdują żołędzie.

W nocy Satsuki i Mei zauważają Totoro, gdzie razem z nim zasadzają drzewa, gdzie Totoro zabiera siostry na sam czubek drzewa, które urosło. Nazajutrz okazuje się że drzewa nie ma, ale za to kiełkują nasiona.

Satsuki i Mei dowiadują się że ich mama jest ciężko chora, Mei myśli że mama może wyzdrowieć dzięki warzywom i owocom, gdzie idzie do szpitala wraz z kukurydzą.

Satsuki szuka Mei, gdzie prosi Totoro o pomoc, Totoro wzywa Kociobus, który ma zawieść Satsuki do Mei, gdzie gdy Kociobus i Satsuki znajdują Mei, Kociobus zabiera siostry do szpitala, gdzie obok okna słyszą rozmowę rodziców, gdzie też dają obok okna kukurydzę, gdy Kociobus zabiera siostry do domu, zauważają że Kociobus znika z oczu dziewcząt. Na końcu filmu mama Satsuki i Mei wraca do domu, gdzie gdy siostry bawią się z przyjaciółmi, ich zabawy obserwuje Totoro wraz z przyjaciółmi.

CiekawostkiEdytuj

  • Kociobus był jedną z ulubionych postaci Akiry Kurosawy
  • Początkowo dystrybutorem filmu w USA miała być 13th Century Fox
  • Postać Totoro pojawia się również w filmie Toy Story 3, oraz w serialu South Park
  • Sadzawki także pojawiły się w innym filmie Miyazakiego Spirited Away w krainie Bogów
  • Totoro jest logiem Studia Ghibli
  • Film też nawiązuje do wspomnień Hayao Miyazakiego, który tak jak Satsuki i Mei wychowywał się z ojcem.
  • Postać Mei nawiązuje do siostrzenicy Hayao Miyazakiego
  • Dom Satsuki i Mei był jedną z największych atrakcji Expo 2005 w Japonii

Linki ZewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki