FANDOM

Karol Ryszkowski – postać fikcyjna występująca w serialu Czas honoru. W 1 odcinku wpadł w ulicznej łapance. Powołując się na znajomość z majorem abwehry, Martinem Halbem Udało mu się Przeżyć.. Nie mając wyjścia podał Kellerowi miejsce zrzutu Polskich skoczków z Anglii. Ci wylądowali jednak w Babiczynie, 20 km od planowanego miejsca zrzutu. Keller przekonany, że Karol kłamał, wydał go w ręce sadysty Rappkego. Ryszkowski wkrótce odzyskał zaufanie Nienców i zdecydował się współpracować z Halbem, by ratować uwięzioną w Oświęcimiu Siostrę. Zmuszał do współpracy Wandę. Gdy dowiedział się, że jego Siostra nie żyje, zakończył współpracę z Niemcami. W 15 odcinku zapadł na niego wyrok śmierci. Ryszkowskiemu udało się jednak przeżyć. W 28 odcinku zawarł układ z komunistą Staszkiem, bratem Janka. Ten w zamian za ochronę sowieckiego spadochroniarza Sorokina zgodził się przerzucić Karola do Lwpwa. Karol został jednak pojmany przez Sorokina, który zmusił go do współpracy. W 32 odcinku namawiał Bronka, by zdradził miejsce ukrycia radiostacji. W 37 odcinku nawiązał kontakt z Halbem i zaproponował mu wymianę-Generał Radziszewski za 16 sowieckich agentów, którzy wpadli w ręce Niemców. Do wymiany jednak nie doszło. W 53 odcinku spotkaliśmy go jako Kapitana UB. Zaproponował pomoc Wandzie. Wkrótce mimo jego starań jego przełożony-Pułkownik Leon Wasilewski dowiedział się o współpracy Karola z Gestapo i postawił mu ultimatum. W 62 odcinku Bronek i Władek zmusili Ryszkowskiego do współpracy. W 64 odcinku wyznał Wandzie, gdzie NKWD przetrzymuje Rudą. Po tym spotkaniu szantażowany przez Wasilewskiego i radzieckiego majora Zwonariewa Karol przyłożył sobie pistolet do skroni i pociągnął za spust.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki