FANDOM

Kamienie Sankary - magiczne kamienie wokół których rozgrywa się akcja filmu Indiana Jones i Świątynia Zagłady. Na początku było ich pięć - bóg Shiva przekazał je pewnemu mnichowi, by ten użył ich do zwalczania zła. Według filmu, na przestrzeni wieków kamienie zostały rozproszone, jednak wyznawcy bogini Kali zadbali o ich odnalezienie. Jeden z Kamieni Sankary ukradziono z hinduskiej wioski, którą przypadkowo odwiedził Indy. Dwa następne zaś zostały znalezione w katakumbach pałacu Pankot. Mola Ram wierzył, że gdy wyznawcy Kali odnajdą dwa ostatnie kamienie, staną się wszechmocni i zniszczą inne religie świata. Legenda głosi, że prawdziwe kamienie były wykonane z żywicy. Na swej zewnętrznej powłoce posiadały trzy równoległe linie odpowiadające trzem poziomom wszechświata. Wewnątrz natomiast były umieszczone diamenty, które świeciły jasnym blaskiem, kiedy kamienie znajdowały się blisko siebie. Oczywiście w filmie efekt świecących diamentów osiągnięto przy pomocy zwykłych żarówek. Same kamienie były zaś wykonane z plastiku.

CiekawostkiEdytuj

  • W filmie szaman nazywa Kamień Sankary "shivalingą". W tradycyjnym hinduizmie słowo "linga" oznacza wysoki, walcowaty kamień symbolizujący męski narząd płciowy. Kamień ten jest zwykle ustawiany w okręgu, który symbolizuje żeński narząd płciowy. Te dwa symbole oznaczają seksualną energię boga Shivy.
  • Niektórzy twierdzą, że tajemnicza walizka z filmu Pulp Fiction zawiera właśnie Kamienie Sankary. Świadczyć miałaby o tym żółta poświata, która wydobywała się z walizki podczas jej otwierania.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki