FANDOM

John Hurt
John Hurt
Pełne nazwisko John Vincent Hurt
Data urodzenia 22 stycznia 1940
Data śmierci 25 stycznia 2017
Narodowość brytyjska
Zawód aktor
John Hurt Cannes

John Hurt na festiwalu w Cannes

John Vincent Hurt (ur. 22 stycznia 1940 roku, Shirebrook [1] Anglia, Wielka Brytania; zm. 25 stycznia 2017) - angielski aktor filmowy i telewizyjny. Zasłynął dzięki głównej roli w filmie Rok 1984, Midnight Express, roli Olivandera w serii filmów o Harrym Potterze oraz roli Adama Sutlera w filmie V jak Vendetta.

BiografiaEdytuj

John Hurt to jeden z najwybitniejszych aktorów w Wielkiej Brytanii, a także jeden z nielicznych Europejczyków, który odniósł sukces w Hollywood. W 1962 roku występował w teatrze. Jego pierwsza rola w filmie pojawiła się w The Wild and the Willing. Pierwszy sukces odniósł w kontrowersyjnym filmie Freda Zinnemanna A Man for All Seasons.

John Hurt otrzymał wiele nagród (między innymi Złoty Glob za rolę w filmie Midnight Express, dwie nominacje do Oscara).

John Hurt był czterokrotnie żonaty. Jego pierwszą żoną była Annette Robertson (1962 - 1964, rozwód), drugą Donna Peacock (06.09.1984 - 1990, rozwód), trzecią Jo Dalton (24.01.1990 - 1996, rozwód) z którą ma dwóch synów (Nicolas i Alexander). Obecną jego żoną jest Ann Rees Meyers (od 2005).

FilmografiaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Dane z filmweb.pl

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki