FANDOM

Jerzy Bohun - bohater powieści Henryka Sienkiewicza pt. Ogniem i mieczem i miniserialu o tym samym tytule. W jego rolę wcielił się rosyjski aktor Aleksander Domogarow. Głosu Bohunowi użyczył Jacek Rozenek (z wyjątkiem scen po rosyjsku, gdzie znajduje się głos oryginalny).

Charakterystyka Edytuj

Bohun był Kozakiem. Był porywczy, okrutny, ale także odważny i uczuciowy. Ślepo zakochany w Helenie Kurcewiczównie.

Losy Edytuj

Bohun był przyjacielem rodu Kurcewiczów. Obiecano mu nawet rękę Heleny, ale odbywało się to wbrew jej woli. Helena bała się okrucieństwa Bohuna. Gdy o rękę dziewczyny zaczął starać się Jan Skrzetuski, Kniahini Kurcewiczowa złamała obietnicę daną Bohunowi. Bohun dowiedziawszy się o tym wpadł w szał, napadł Rozłogi, zabił Kniahinię i jej synów. Samej Helenie udało się jednak przy pomocy Zagłoby uciec i ukryć w Barze. Po zajęciu Baru przez Kozaków Bohun odnalazł Helenę i uwięził w jarze u czarownicy Horpyny. Zabrali ją jednak stamtąd przyjaciele Skrzetuskiego.

Bohun natomiast wziął udział w powstaniu Chmielnickiego. Brał udział w oblężeniu Zbaraża. Po podpisaniu ugody i zdjęciu oblężenia rzucił się z garstką żołnierzy na polski oddział. Dostał się do niewoli i został oddany Skrzetuskiemu. Wszyscy myśleli, że Skrzetuski skaże go na bolesną śmierć, ten go jednak uwolnił.

Ciekawostki Edytuj

  • Bohun podczas uczty w Rozłogach śpiewa Dumkę Bohuna. Podłożono tam głos oryginalnego wykonawcy. Można więc powiedzieć, że filmowy Bohun mówi trzema różnymi głosami.
  • Końcowa scena uwolnienia Bohuna nie występuje w powieści.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki