FANDOM

Jeździec bez głowyhorror Tima Burtona stworzony w USA w 1999 roku. W główną rolę wcielił się Johnny Depp. Oprócz niego zagrały jeszcze Christina Ricci i Miranda Richardson.

ObsadaEdytuj

FabułaEdytuj

Ichabond Crane jest detektywem z Nowego Jorku. Jego nietypowe metody śledcze przysporzyły mu niezbyt przychylnych opinii wśród ortodoksyjnych sędziów. Zostaje wysłany do małego miasteczka zamieszkałego przez holenderskich osadników. Ma zbadać tam sprawę kilku makabrycznych morderstw, których dopuszcza się rzekomo Jeździec Bez Głowy. Wszystkie ofiary pozbawione są głów z iście chirurgiczną precyzją. Crane jako zimny racjonalista, odrzuca istnienie demona, dopóki sam się z nim nie spotyka. Przy pomocy młodej dziewczyny - Katriny Van Tassel, odkrywa tajemnicę jej rodziny, a także przeszłość Jeźdźca.

Wątek pobocznyEdytuj

W filmie pojawiają się przebłyski pamięci Crane z czasów, gdy był dzieckiem. Jego matka została prawdopodobnie oskarżona o herezję i okrutnie zabita. Wspomnienie to (możliwe, ze wszystko odbyło się na jego oczach) wywarło ogromny wpływ na życie. Stał się więc prawdziwym racjonalistą.