FANDOM

Jeździec bez głowy
Jeździec bez głowy.jpg
Oryginalny tytuł Sleepy Hollow
Gatunek filmu Horror
Kraj USA
Data premiery 1999
Czas trwania 128 min
Reżyseria Tim Burton
Scenariusz Washington Irving
Kevin Yarghen
Główne role Johnny Depp
Christina Ricci
Miranda Richardson
Michael Gabon
Muzyka Danny Elfman
Zdjęcia Emmanuel Lubezki
Scenografia Rick Heinrichs
Kostiumy Colleen Atwood
Montaż Chris Lebenzon
Produkcja Adam Schroeder
Dystrybucja UIP - ITI
Język angielski
Od lat 15

Jeździec bez głowyhorror Tima Burtona stworzony w USA w 1999 roku. W główną rolę wcielił się Johnny Depp. Oprócz niego zagrały jeszcze Christina Ricci i Miranda Richardson.

ObsadaEdytuj

FabułaEdytuj

Ichabond Crane jest detektywem z Nowego Jorku. Jego nietypowe metody śledcze przysporzyły mu niezbyt przychylnych opinii wśród ortodoksyjnych sędziów. Zostaje wysłany do małego miasteczka zamieszkałego przez holenderskich osadników. Ma zbadać tam sprawę kilku makabrycznych morderstw, których dopuszcza się rzekomo Jeździec Bez Głowy. Wszystkie ofiary pozbawione są głów z iście chirurgiczną precyzją. Crane jako zimny racjonalista, odrzuca istnienie demona, dopóki sam się z nim nie spotyka. Przy pomocy młodej dziewczyny - Katriny Van Tassel, odkrywa tajemnicę jej rodziny, a także przeszłość Jeźdźca.

Wątek pobocznyEdytuj

W filmie pojawiają się przebłyski pamięci Crane z czasów, gdy był dzieckiem. Jego matka została prawdopodobnie oskarżona o herezję i okrutnie zabita. Wspomnienie to (możliwe, ze wszystko odbyło się na jego oczach) wywarło ogromny wpływ na życie. Stał się więc prawdziwym racjonalistą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki