FANDOM

Idź i patrz
Idź i patrz.jpg
Oryginalny tytuł Иди и смотри
Gatunek filmu dramat wojenny
Kraj ZSRR.svg ZSRR
Data premiery lipiec 1985
Czas trwania 146 min
Reżyseria Elem Klimow
Scenariusz Aleś Adamowicz
Elem Klimow
Główne role Aleksiej Krawczenko
Olga Mironowa
Muzyka Oleg Janczenko
Produkcja Mosfilm
Bielarusfilm
Język rosyjski

Idź i patrz – radziecki dramat wojenny w reżyserii Elema Klimowa. Film swoją premierę miał w lipcu 1985.

ObsadaEdytuj

FabułaEdytuj

Podczas drugiej wojny światowej Niemcy zajęły tereny Białorusi. W jednej z białoruskich wiosek mieszkał Flora wraz z rodziną. Chciał on iść do rosyjskiej partyzantki, ale jego rodzice byli przeciwni. Na terenie starego pobojowiska chłopak odkopuje karabin. Partyzanci w przebraniu Niemców przyszli po niego i siłą zabrali go z domu, tak by nikt się nie zorientował. Chłopiec trafia do leśnego obozu, a jakiś czas później partyzanci wychodzą na akcję. W obozie zostawiają młodego Florę i Głaszę. Chłopak zaprzyjaźnia się z dziewczyną i jakiś czas później zbombardowany zostaje ich leśny obóz. Oboje uciekają i chłopiec prowadzi ją do swojej wioski. Na miejscu okazuje się, że prawie cała wioska została zamordowana przez Niemców. Chłopiec w poszukiwaniu jedzenia trafia do kolejnej wioski, w której są już wojska niemieckie wraz z miejscowymi ochotnikami, którzy służą razem z nimi. Rozpoczyna się kolejna krwawa zbrodnia, ale chłopcu udaje się uciec i wraca do oddziału partyzantów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki