FANDOM

Harry Potter i więzień Azkabanu
Harry Potter i więzień Azkabanu
Oryginalny tytuł Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Gatunek filmu fantasy
przygodowy
Kraj USA USA
Flaga Wielkiej Brytanii Wielka Brytania
Data premiery 31 maja 2004
Czas trwania 136 min
Reżyseria Alfonso Cuarón
Scenariusz Steve Kloves
Główne role Daniel Radcliffe
Emma Watson
Rupert Grint
Muzyka John Williams
Zdjęcia Michael Seresin
Scenografia Stuart Craig
Stephenie McMillan
Kostiumy Jany Temime
Montaż Steven Weisberg
Produkcja David Heyman
Dystrybucja Warner Bros.
Budżet $ 130,000,000
Język angielski
Prequel Harry Potter i Komnata Tajemnic
Sequel Harry Potter i Czara Ognia

Harry Potter i więzień Azkabanu – amerykańsko-brytyjski film fantasy w reżyserii Alfonsa Cuaróna. Film swoją premierę miał 31 maja 2004 i jest to trzeci film z serii filmów o przygodach Harrego Pottera, na podstawie powieści J.K.Rowling.

ObsadaEdytuj

FabułaEdytuj

Harry Potter kolejne wakacje spędza u Dursleyów, wuj każe Harry'emu się lepiej zachowywać, gdyż przybędzie do nich ciotka Marge. Niestety dochodzi do tego że Harry za pomocą zaklęcia pompuje Ciotkę Marge, która odlatuje jak balon. Następnie Harry pakuje się i odjeżdza, a czekając na autobus widzi dziwnego Psa. W autobusie dowiaduje się że pilnie strzeżony więzień Syriusz Black, uciekł z Azkabanu. To on podał Voldemortowi informację, gdzie są rodzice Harry'ego Pottera. Nazajutrz spotyka się z Hermioną i Ronem .Gdy jadą pociągiem do Hoghwartu, nagle zauważa Dementora, który ogłusza Harry'ego. Podczas uroczystego powitania Profesor Dumbledore informuje że od teraz Hoghwart będą pilnować dementorzy, okazuje się też że o wszystkim dowiedział Draco Malfoy. Jakiś czas później, podczas gry w Quidricha, Harry ponownie zostaje ogłuszony przez Dementorów i znowu słyszy krzyk kobiety. Chłopak myśli że to był krzyk jego matki, gdy Voldemort ją zabijał. Niespodziewanie Kobieta z obrazu wiszącego w szkole zobaczyła Syriusza Blacka, który może się ukrywać w Hoghwarcie. Później bracia Rona pokazują Harry'emu mapę w której jest pokazywany każdy ruch ludzi, Harry niespodziewanie widzi zmarłą osobę która może być w Hoghwarcie, a następnie spotyka się z Syriuszem. Syriusz mówi mu że go wrobiono, okazuje się że też jest wujem Harry'ego. W ciele chomika Rona ukrywał się prawdziwy człowiek, który podał Voldemortowi informację gdzie ukrywali się rodzice Harry'ego Pottera. Chomik zostaje pokonany przez Harry'ego i Syriusza. Syriusz opuszcza Harry'ego i wciąż musi się ukrywać. Na końcu Harry dostaje prezent od Hagrida, okazuje się że to jest nowa miotła do gry w Quidricha.

Linki ZewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki