FANDOM

Harry Potter i Komnata Tajemnic
Harry Potter i Komnata Tajemnic
Oryginalny tytuł Harry Potter and the Chamber of Secrets
Gatunek filmu fantasy
przygodowy
Kraj USA USA
Flaga Wielkiej Brytanii Wielka Brytania
Data premiery 3 listopada 2002
Czas trwania 161 min
Reżyseria Chris Columbus
Scenariusz Steve Kloves
Główne role Daniel Radcliffe
Emma Watson
Rupert Grint
Muzyka John Williams
William Ross
Conrad Pope
Zdjęcia Roger Pratt
Scenografia Stuart Craig
Stephenie McMillan
Kostiumy Lindy Hemming
Montaż Peter Honess
Produkcja David Heyman
Budżet $ 100,000,000
Język angielski
Prequel Harry Potter i Kamień Filozoficzny
Sequel Harry Potter i więzień Azkabanu

Harry Potter i komnata tajemnic – amerykańsko-brytyjski film fantasy w reżyserii Chrisa Columbusa. Film swoją premierę miał 3 listopada 2002 i jest to druga część filmów o Harrym Potterze, na podstawie powieści J.K.Rowling.

ObsadaEdytuj

FabułaEdytuj

Harry Potter spędza wakacje u wujostwa Dursley'ów, wuj Dursley każe aby Harry przez kilka godzin był cicho, gdyż do niego przychodzą bardzo zamożni ludzie. Do Harry'ego przychodzi stwór imieniem Zgredek, który prosi aby Harry nie jechał w tym roku do Hoghwartu, ale Harry nie słucha Zgredka. Zgredek psuje przyjęcie u wujostwa, Dursley montuje w Pokoju Harry'ego klatkę, myśląc żeby nie uciekł do Hoghwartu, Tymczasem do Harry'ego przyjeżdżają latającym samochodem Ron wraz z braćmi i niszczą klatkę. Wszystko słyszy Wuj Dursley, który chce dorwać Harry'ego, a następnie spada z okna. Harry wraz z Ronem i z jego braćmi lecą do jego rodziców. Matka Rona jest zła na niego, za pożyczenie Samochodu. Jakiś czas później Harry trafia do biblioteki i spotyka sławnego autora, a następnie spotyka Draco Malfoya, który jest z ojcem Lucjuszem, który kiedyś był śmierciożercą Lorda Voldemorta. Gdy Harry idzie na pociąg do Hoghwartu, nagle nie może się przedostać na Peron 9 i 3/4. Wraz z Ronem za pomocą latającego samochodu dostają się do Hoghwartu. Gdy docierają na miejsce, Ron dostaje list od matki, która jest wściekła za to że znów zabrał samochód. Jakiś czas później okazuje się że nowym nauczycielem Hoghwartu jest autor, którego Harry spotkał w Bibliotece. Podczas mecza Quichdriku Harry traci przytomność i spotyka Zgredka, który zablokował mu dostęp na Peron 9 i 3/4, gdyż w Hoghwacie może być niebezpiecznie, i tak się staje ponieważ dochodzi do śmierci uczniów. Nagle też Hermiona zapada w śpiączkę. Sprawcą wszystkich morderstw jest Tom Ridge, który jest synem Lorda Voldemorta i chce przejąć obowiązki ojca i zabić Harry'ego Pottera. Harry'emu udaje się go zabić, a później do Harry'ego przychodzi Lucjusz Malfoy, który się dowiedział co zrobił Zgredek. Zgredek okazuje się być domownikiem Malfoyów, a Harry daje mu skarpetkę, co powoduje że stwór jest wolny. Lucjusz Malfoy chce zabić Harry'ego, ale Zgredek Harry'ego osłania, Lucjusz Malfoy grozi Harry'emu i odchodzi.

CiekawostkiEdytuj

  • Scena, w której Ron wymiotuje ślimakami, powodowała taką samą reakcję w jednych z kin w Norwegii
  • W Rosji doszło do bulwersacji, gdyż Zgredek przypominał Premiera Rosji (wówczas prezydenta) Władimira Putina
  • W Polsce, Fani Harry'ego Pottera którzy chcieli obejrzeć zwiastun drugiej części filmu, kupowali bilet na Scooby-Doo, po zwiastunie ludzie wychodzili z kina, gdzie zarządali zwrotu pieniędzy.
  • Film zaczęto kręcić 3 dni po premierze poprzedniej części
  • Richard Harris zmarł kilka dni po premierze filmu

Linki ZewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki