FANDOM

Harry Potter i Kamień Filozoficzny
Kamień filozoficzny 1
Oryginalny tytuł Harry Potter and the Sorcerer’s Stone
Gatunek filmu fantasy
przygodowy
Kraj USA USA
Flaga Wielkiej Brytanii Wielka Brytania
Data premiery 4 listopada 2001
Czas trwania 152 min
Reżyseria Chris Columbus
Scenariusz Steve Kloves
Muzyka John Williams
Zdjęcia John Seale
Scenografia Stuart Craig
Kostiumy Judianna Makovsky
Montaż Richard Francis-Bruce
Produkcja David Heyman
Budżet $125 000 000
Język angielski
Sequel Harry Potter i Komnata Tajemnic

Harry Potter i Kamień Filozoficzny – film produkcji amerykańskiej i brytyjskiej z 2001 roku w reżyserii Chrisa Columbusa, jest to pierwsza część przygód Harrego Pottera na podstawie powieści J.K.Rowling.

ObsadaEdytuj

FabułaEdytuj

Początek filmu rozpoczyna się gdy trzech ludzi dają pod opieke rodzinie Dursley'ów Harry'ego Pottera, 11 lat później Harry Potter nie jest traktowany przez wujostwo, gdy syn Dursley'ów ma urodziny, rodzina zabiera go i Harry'ego do muzeum, gdzie denerwuje węża, gdzie sam Dursley wpada do szyby, gdzie Harry dowiaduje się, że umie mówić ze zwierzętami, kilka dni później Harry dostaje list, ale list zabiera syn Dursley'ów, nazajutrz pojawia się dużo listów, gdzie wuj pali wszystkie listy do kominka, okazuje się że nawet w Niedziele przychodzą listy i to gamma, które są dostarczane przez Sowy, Dursleyowie wyprowadzają się nad morze, gdzie nagle wchodzi tajemniczy człowiek, mówi że nazywa się Rubenus Hagrid, i szuka Harry'ego Pottera, daje mu prezent, tort urodzinowy, gdyż Harry skończył 11 lat, a także list w którym pisze, że Harry dostał się do szkoły w Hoghwarcie, gdy syn Dursley'ów chce sprawdzić co jest w prezencie Harry'ego Hagrid zmienia mu ogon świni, Harry i Hagrid trafiają do Londynu, gdzie trafiają do magicznego Londynu, gdzie Harry dowiaduje się że ma Konto w Banku, także kupuje sobie różdżkę, później Harry musi się udać na Dworzec Kolejowy, gdzie musi się przedostać na Peron 9 i 3/4, gdzie gdy jedzie pociągiem spotyka Rona i Hermione, Harry trafia do Hoghwartu, gdzie uczy się pierwszych czarów, Harry znów spotyka Hagrida, gdzie mówi mu że jego rodzice zostali zamordowani przez Lorda Voldemorta, który również miał zabić Harry'ego Pottera, gdzie zostawił mu znak piorunu, gdy Harry idzie do lasu nagle spotyka ducha Sami Wiecie Kogo, gdzie nagle Harry'ego ratuje Profesor Dumbledore, gdzie później Profesor mówi mu o tym kogo widział, na końcu gdy Harry odjeżdża do domu na wakacje, spotyka Hagrida.

CiekawostkiEdytuj

  • Początkowo reżyserem miał być Steven Spielberg, ale J.K.Rowling nie zgodziła się, gdyż Steven Spielberg chciał dobrać amerykańskich aktorów.
  • J.K.Rowling, przed napisaniem Harry'ego Pottera, była ubogą i biedną kobietą
  • W Filmie także wystąpiła córka reżysera filmu Eleanor Columbus

Linki ZewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki