FANDOM

Furia
Furia
Oryginalny tytuł Fury
Gatunek filmu dramat wojenny
Kraj USA USA
Flaga Wielkiej Brytanii Wielka Brytania
Chiny Chiny
Data premiery 15 października 2014
Czas trwania 134 min
Reżyseria David Ayer
Scenariusz David Ayer
Główne role Brad Pitt
Shia LaBeouf
Logan Lerman
Michael Peña
Jon Bernthal
Jason Isaacs
Scott Eastwood
Muzyka Steven Price
Zdjęcia Roman Vasyanov
Montaż Dody Dorn
Dystrybucja Columbia Pictures
Budżet 68 mln $
Dochód 211,8 mln $
Język angielski

Furia – amerykańsko-chińsko-brytyjski dramat wojenny w reżyserii Davida Ayera z roku 2014.

ObsadaEdytuj

FabułaEdytuj

Kwiecień 1945. Na terytorium Niemiec przebywa załoga czołgu nazwanego Furia. W walce stracili jednego z towarzyszy, a w jego miejsce wysłano szeregowego Normana Ellisona. Początkowo jest on wrażliwy, ale dowódca czołgu Don Collier w brutalny sposób pokazuje mu na czym polega wojna. Po zajęciu małego miasteczka, Collier i Ellison wpraszają się do dwóch Niemek na obiad, a następnie dowódca zostawia szeregowca samego z jedną z nich. Później do mieszkania przybywa reszta załogi. Po obiedzie dochodzi do niemieckiego nalotu na miasto. Kamienica w której mieszkały kobiety zostaje zniszczona, a młody żołnierz widzi ich ciała.

Jakiś czas później Wardaddy zostaje mianowany dowódcą kilku czołgów i mają za zadanie obronić skrzyżowanie przed zbliżającymi się Niemcami. W drodze napotykają na czołg Tygrys należący do wroga, który niszczy wszystkie czołgi oprócz Furii. Na miejsce docelowe Furia dociera samotnie, a następnie wjeżdża na minę, uszkadzając czołg. Zbliżają się do nich żołnierze SS i Collier wpada na pomysł. Czołg podpalono z zewnątrz tak by udawał, że jest zniszczony. Gdy niemieccy żołnierze się zbliżają rozpoczyna się zacięta walka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki