FANDOM

E=mc²
E=mc
Gatunek filmu komedia
Kraj Polska Polska
Reżyseria Olaf Lubaszenko
Scenariusz Robert Mąka
Główne role Cezary Pazura
Olaf Lubaszenko
Agnieszka Włodarczyk
Muzyka Jan Borysewicz

E=mc² - polska komedia z 2002 roku w reżyserii Olafa Lubaszenki.

ObsadaEdytuj

Fabuła Edytuj

Początek filmu rozgrywa się w jednej z kamienic, gdzie gangster Ramzes i dwóch jego ludzi zmuszają Landrynę, wroga Ramzesa, aby mówił tylko Ramzesowi co się dzieje w jego otoczeniu. Podczas akcji Ramzes rozpoczyna przemyślenia ta nemat paradoksu kłamcy. Równocześnie poznajemy doktora filozofii Maksa, który dorabia pisaniem prac magisterskich na zlecenie. Jedną z jego klientek jest Stella, kochanka Ramzesa.

Pewnego razu Ramzes widzi Stellę z Maksem. Potem nachodzi Maksa i mówi mu, żeby nie zbliżał się do Stelli. Gdy Ramzes dowiaduje się, że Maks tylko pisze dla niej pracę magisterską, postanawia zrobić doktorat i zmusza Maksa, aby mu w tym pomógł. Maks zgłasza całą sprawę na policję, ale Policja nie chce mu nic pomóc i Maks musi ulec Ramzesowi. Podczas nauki Maks i Ramzes między innymi idą do teatru, opery, filharmonii, kina i do siłowni. 9 miesięcy później Maks mówi Ramzesowi, że wyznaczyli mu termin semestru. Potem prosi Maksa, aby gdzieś zabrał Stellę. Podczas zabawy w dyskotece Maks zakochuje się w dziewczynie. Tymczasem Ramzes podkłada bombę w restauracji Arnolda. Stella mówi Maksowi o sobie, mówi też, że Ramzes ma żonę i niepełnosprawną córkę. Maks idzie do domu Stelli, gdzie razem spędzają noc.

Dochodzi do spotkania Ramzesa z Arnoldem. Ramzes zostaje zaproszony przez jednego z rosyjskich gangsterów na spotkanie z Doktorem X, który okazuje się ojcem Ramzesa. Tymczasem w restauracji Ramzesa dochodzi do strzelaniny, w której świadkiem jest człowiek Ramzesa. Wkrótce Ramzes odkrywa, że Stella się przespała z Maksem, tymczasem do restauracji Ramzesa przychodzą ludzie Arnolda, aby rozprawić się z nim. Ramzes przy nieoczekiwanej pomocy Maksa pokonuje wroga.

Nazajutrz Ramzes dostaje tytuł doktora. Podczas ceremonii ojciec mówi mu że ma się zająć gangsterom Wachowskim. Mówi też, że załatwił Maksowi stypendium warte 6 milionów Euro w Brukseli. Potem Maks zrywa pracę w uniwersytecie, a Ramzes postanawia skończyć z gangsterstwem. Na końcu gdy Maks i Stella odlatują, przychodzi do nich Stefan, który mówi, że chce zdać maturę. Daje także im prezent od Ramzesa, w którym się znajduje figurka rzymskiego wojownika (podobna do tej, którą Ramzes zniszczył na początku filmu).

CiekawostkiEdytuj

Linki ZewnętrzneEdytuj