FANDOM

Duch
Oryginalny tytuł Poltergeist
Gatunek filmu horror
Kraj USA.png USA
Reżyseria Tobe Hooper
Scenariusz Michael Grais
Mark Victor
Steven Spielberg
Produkcja Steven Spielberg
Frank Marshall

Duch (ang. Poltergeist) - horror produkcji amerykańskiej z 1982 roku w reżyserii Tobe Hoopera. Współproducentem oraz współautorem scenariuszado filmu jest Steven Spielberg.

ObsadaEdytuj

Fabuła Edytuj

Steven i Diane Freeling wraz z dziećmi Daną, Robbie'm i Carol Anne przeprowadzają się do nowego domu. W nocy Carol Anne budzi się pod wpływem telewizora, gdzie zaczyna oglądać śnieg, gdzie nawet zaczyna rozmawiać z telewizorem gdy pozostała rodzina śpi.

Następnej nocy gdy Carol Anne znowu idzie w kierunku telewizora, nagle odbiornik ożywia, gdzie uprowadza dziewczynkę w głąb telewizora, krzyki Carol Anne słyszy cała rodzina która postanawia wezwać na pomoc medium, które instaluje w mieszkaniu kamery, gdzie zostaje zarejestrowana tajemnicza zjawa. Także Freelingowie dowiadują się że ich dom stoi na cmentarzysku Indian.

Kilka dni później Frelingowie proszą o pomoc specjalistkę do spraw duchów, która radzi Diane aby weszła do telewizora i wyciągnęła Carol Anne z odbiornika, gdzie to się udaje.

Kilka dni po dramatycznych przejściach Freelingowie postanawiają znowu się przeprowadzić, gdzie postanawiają ostatnią noc spędzić w starym domu.

W nocy gdy Steven podwozi Danę na randkę duchy znowu nawiedzają dom, gdzie dzieci są w poważnym niebezpieczeństwie, gdy Diane wpada do basenu, widzi na własnych oczach szczątki zmarłych ludzi, gdy wraca do domu to widzi podnoszące się trumny ze szczątkami ludzkimi, gdy Steven i Dana wracają do domu widzą Diane i dzieci, gdzie prosi ich aby opuści tę miejsce, gdy mieszkańcy osiedla zauważają odjeżdżających Freelingów, to zauważają że ich dom znika.

Gdy Freelingowie spędzają noc w motelu, Steven w końcowej scenie wyrzuca telewizor za drzwi.

Ciekawostki Edytuj

  • Początkowo rolę Carol Anne miała zagrać Drew Barrymore.
  • Film też doczekał się kontynuacji: Duch 2 i Duch 3 w których zagrała Heather O'Rourke.
  • Dominique Dunne po premierze filmu została zamordowana przez swojego zazdrosnego chłopaka w 1982r. A Heather O'Rourke zmarła na skutek złej diagnozy lekarskiej w 1988r. obie aktorki zostały pochowane na tym samym cmentarzu w Los Angeles.
  • Głos Ducha to ryk lwa z wytwórni MGM.
  • Ręce, które zrywają twarz jednego z bohaterów to tak naprawdę ręce Stevena Spielberga.
  • Steven Spielberg umieścił w pokoju dziecięcym figurki z Gwiezdnych Wojen, to była niespodzianka dla George'a Lucasa.
  • Ręce klauna, który dusił Robbiego w rzeczywistości dusiły aktora, gdzie Tobe Hooper i Steven Spielberg byli pewni że chłopiec improwizuje, a gdy u chłopca pojawiły się sińce to zdjęli ręce klauna z szyi.
  • Szkielety, które zaatakowały Diane były prawdziwe, jednak Steven Spielberg powiedział aktorce po skończeniu zdjęć, gdzie aktorka nawet w trakcie jednej ze sceny bała się skoczyć do basenu który był podłączony do prądu, gdzie Steven Spielberg sam nawet skoczył do basenu prosząc aby aktorka to zrobiła.
  • W 2006r. zdecydowano o Remake'u filmu.

Linki ZewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki