FANDOM

Biała sukienka
Biała Sukienka.jpg
Gatunek filmu obyczajowy
Kraj Polska.png Polska
Data premiery 19 czerwca 2003
Reżyseria Michał Kwieciński
Scenariusz Doman Nowakowski
Główne role Paweł Małaszyński
Sambor Czarnota
Bogdan Kalus
Izabela Dąbrowska
Bartłomiej Topa
Zdjęcia Bartosz Prokopowicz
Produkcja Telewizja Polska
Budżet ok. 1,3 mln zł
Język polski

Biała sukienka - polski film obyczajowy z cyklu Święta polskie, wyreżyserowany przez Michała Kwiecińskiego. Podtytuł filmu brzmi: Przypowieść na Boże Ciało. Premiera filmu miała miejsce 19 czerwca 2003 roku w Telewizji Polskiej. Ze względu na czas akcji i tematykę film jest tradycyjnie emitowany w Boże Ciało.

Zarys fabuły Edytuj

Akcja filmu rozgrywa się w Boże Ciało we wschodniej Polsce. Fabuła koncentruje się wokół trzech wątków. Pierwszym z nich jest samochodowa podróż dwóch dawnych kolegów, Maćka i Damiana. Toczą oni długie dyskusje na tematy religijne i etyczne. Maciek jest wojującym ateistą, podważa zasady wiary, gardzi uroczystościami religijnymi, krytykuje także płytką pobożność. Maciek nie zgadza się z nim, broni ludzi wierzących, starając się mimo to wysłuchać swojego rozmówcę. Drugi wątek stanowi przygotowywanie się do udziału w procesji przez rodzinę Suszków. Awaria samochodu wywołuje nerwową atmosferę. Rodzina kłóci się, sytuację pogarszają dodatkowo złe relacje z sąsiednią rodziną Kowali. Trzecim wątkiem jest szykowanie procesji przez księdza i parafian. Ludzie są w dobrym nastroju, choć nie wszystko idzie zgodnie z planem.

Obsada Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki