FANDOM

Ballada o żołnierzu
Ballada o żołnierzu
Oryginalny tytuł Баллада о солдате
Gatunek filmu Melodramat
Wojenny
Kraj ZSRR ZSRR
Data premiery 1 grudnia 1959
Czas trwania 89 min
Reżyseria Grigorij Czuchraj
Scenariusz Walentin Jeżow
Grigorij Czuchraj
Główne role Władimir Iwaszow
Żanna Prochorienko
Muzyka Michaił Ziw
Zdjęcia Władimir Nikołajew
Era Sawieliewa
Produkcja Mosfilm
Język rosyjski

Ballada o żołnierzu – radziecki melodramat wojenny w reżyserii Grigorija Czuchraja. Film swoją premierę miał 1 grudnia 1959.

ObsadaEdytuj

FabułaEdytuj

Szeregowy Alosza Skworcow podczas ucieczki przed niemieckimi czołgami znajduje karabin przeciwpancerny. Używając go niszczy dwa czołgi, a następnie wzywa go generał, który chce go odznaczyć za ten czyn. W rozmowie Alosza prosi o kilka dni na powrót do domu. Tłumaczy się, że przed wyruszeniem na front nie pożegnał się z matką. Generał się zgadza i daje mu kilka dni na podróż. Alosza wsiada do pociągu, który jedzie w stronę jego domu. Jakiś czas później dosiada się do niego kobieta. Początkowo dziewczyna mu nie ufa i chce opuścić wagon, ale później przedstawia mu się. Szura zmierza do swojego rannego narzeczonego. Jakiś czas później młodzi się rozdzielają i Alosza zmuszony jest iść na następną stację piechotą. Odnajduje tam Szure, która wyznaje mu, że tak naprawdę jedzie do swojej ciotki. Alosza wsiada do swojego pociągu i podaje dziewczynie swój adres. Gdy już dociera do domu matki jest bardzo spóźniony. Przytula matkę i z powrotem wraca na front.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki