FANDOM

Żółwik Sammy: W 50 lat dookoła świata
Żółwik Sammy.jpg
Oryginalny tytuł Sammy's avonturen: De geheime doorgang
Gatunek filmu animowany
Kraj Flaga Belgii.png Belgia
Data premiery 4 sierpnia 2010 (Świat)
1 października 2010 (Polska)
Czas trwania 88 minut
Reżyseria Ben Stassen Flaga Belgii.png Belgia
Wojciech Paszkowski Polska.png Polska
Scenariusz Dominic Paris Flaga Belgii.png Belgia
Kuba Wescile Polska.png Polska
Główne role Grzegorz Drojewski
Justyna Bojczuk
Krzysztof Szczerbiński
Muzyka Ramin Djawadi
Produkcja Studio Canal
nWave Pictures
Illuminata Pictures
Dystrybucja Forum Film Poland
Język flamandzki (polski dubbing)
Od lat bez ograniczeń
Prequel Żółwik Sammy 2

Żółwik Sammy: W 50 lat dookoła świata (oryg. Sammy's avonturen: De geheime doorgang) – belgijski film animowany z 2010 w reżyserii Bena Stassena.

Obsada Edytuj

i inni

FabułaEdytuj

Główny bohater filmu to Sammy, pięćdziesięcioletni żółw morski, który opowiada swoją historię. Gdy został wykluty z jajka nie mógł wyjść na powierzchnie, gdzie także został porwany przez ptaka, gdy wyrzuca go niespodziewanie spotyka również inną narodzoną żółwicę - Karole, w której zakochuje się od pierwszego wejrzenia.

Sammy gdy podróżuje na tratwie niespodziewanie spotyka innego żółwia o imieniu Jasiek, z którym spędza najlepszy czas. Gdy Sammy uzyskuje pełnoletność niespodziewanie zauważa że do morza zostaje wyrzucona ropa która zanieczyszcza środowisko oraz jest świadkiem wodowania statku kosmicznego Apollo.

Gdy Sammy i Jasiek podróżują, niespodziewanie zostają rozdzieleni przez sieć wyławiającą ryby. Sammy trafia do hipisów mieszkających przy morzu którzy malują na jego skorupie pacyfę, spotyka także kota o imieniu Francois i żółwicę o imieniu Irena, gdy policja rozbija hipisowski obóz Sammy ponownie trafia do wody, gdy słyszy niespodziewanie wołanie pomocy rusza na ratunek żółwicy, którą okazuje się być Karola, z którą się spotkał w dniu narodzin.

W czasie gdy Sammy i Karola podróżują, żółwica mówi mu że gdzieś jest tajemniczy portal w którym jest min woda słona i są różne dziwne rzeczy, gdy wyruszają w to miejsce okazuje się że jest to port rybacki w której dziwne rzeczy to łodzie i statki. Gdy wyruszają w inną przystań niespodziewanie Sammy i Karola ponownie zostają rozdzieleni.

Sammy w poszukiwaniu Karoli dryfuje lodówką w stronę bieguna południowego, gdzie niespodziewanie Sammy'ego zabierają osoby z Greenpeace którzy zajmują się nim, niespodziewanie odnajduje w statku Karole, jednak nie udaje się z nią porozmawiać, trafia do ośrodka weterynaryjnego, w którym spotyka się z lekarką, która okazuje się być hipiską z którą się spotkał oraz z kotem Francois, widzi jak ludzie wrzucają Karolę do wody, sam także po kilku dniach zostaje wyrzucony do wody.

Gdy Sammy ponownie krąży po świecie, spotyka dwie żółwice które proszą go o pomoc, okazuje się że pomocy potrzebuje Jasiek, który został zamknięty w kontenerze statkowym, udaje mu się uratować przyjaciela. Okazuje się że Jasiek znalazł także dziewczynę o imieniu Rita.

Sammy w poszukiwaniu Karoli odnajduje ją w objęciach innego żółwia morskiego, jednak okazuje się że to nie ona. Po kilku dniach Sammy i Karola ponownie się spotykają gdzie wraz z Jaśkiem i Ritą są zaręczeni.

Film kończy się sceną w której Sammy i Jasiek wspominają dawne czasy, także pomaga narodzonej żółwicy wydostać się na ląd.

Ciekawostki Edytuj

  • Karola w języku oryginalnym nazywa się Shelly.
  • Sammy urodził się w 1959r.

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki