FANDOM

Łowca jeleni
Łowca jeleni
Oryginalny tytuł The Deer Hunter
Gatunek filmu Dramat wojenny
Kraj USA USA
Data premiery 8 grudnia 1978
Czas trwania 183 min
Reżyseria Michael Cimino
Scenariusz Michael Cimino
Louis Garfinkle
Quinn K. Redeker
Deric Washburn
Główne role Robert De Niro
John Cazale
John Savage
Christopher Walken
Meryl Streep
Muzyka Stanley Myers
Zdjęcia Vilmos Zsigmond
Scenografia Ron Hobbs
Montaż Peter Zinner
Budżet $ 15 000 000
Język angielski, rosyjski, wietnamski
Nagrody 5 Oscarów

Łowca jeleni – amerykański dramat wojenny w reżyserii Michaela Cimino. Swoją premierę miał 8 grudnia 1978. Film został nagrodzony pięcioma Oscarami.

ObsadaEdytuj

FabułaEdytuj

W małym amerykańskim miasteczku żyje grupka przyjaciół, emigrantów z ZSRR. Pewnego dnia dostają powołanie do wojska i zostają wysłani do Wietnamu. Doświadczają tam brutalności wojny, widząc różne jej oblicza. W końcu trafiają w ręce wietnamczyków, którzy trzymają ich w prymitywnych klatkach i znęcają się nad nimi. Jeńców zmuszają także do gry w rosyjską ruletkę i część z nich ponosi śmierć. Jakiś czas później udaje im się uciec i trzej przyjaciele natrafiają na amerykański helikopter. Nick wsiadł do maszyny, a Mike i Steven wpadają do wody. Podczas upadku Steven połamał nogi i nie mógł dalej iść. Jego przyjaciel wziął go na plecy i razem z nim dotarł do kolumny wojsk amerykańskich. W samochodzie nie ma miejsca i Steven zostaje sam, a Nick trafia do szpitalu w Sajgonie. W wyniku szoku mężczyzna traci pamięć i idzie do lokalu w którym rozgrywane są zawody w ruletce. Steven i Mike wracają wcześniej z Wietnamu i postanawiają odnaleźć zaginionego przyjaciela. Mike wraca do Sajgonu i odnajduje lokal w którym gra Nick. Nick jest uznanym graczem i w wyniku utraty pamięci nie poznaje starego przyjaciela. Jedyną szansą by z nim porozmawiać jest zagranie z nim w ruletkę. Mike próbuje sprawić by pamięć Stevena wróciła, ale bezskutecznie. Chwilę później Steven strzela sobie w głowę i umiera na rękach przyjaciela.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki