FANDOM

Łotr 1. Gwiezdne wojny – historie
Łotr 1. Gwiezdne wojny – historie
Oryginalny tytuł Rogue One: A Star Wars Story
Gatunek filmu Science fantasy
Kraj USA USA
Data premiery 10 grudnia 2016
Czas trwania 133 min
Reżyseria Gareth Edwards
Scenariusz Chris Weitz
Tony Gilroy
Główne role Felicity Jones
Diego Luna
Ben Mendelsohn
Donnie Yen
Mads Mikkelsen
Forest Whitaker
Muzyka Michael Giacchino
Zdjęcia Greig Fraser
Scenografia Neil Lamont
Doug Chiang
Kostiumy David Crossman
Glyn Dillon
Montaż Jabez Olssen
Produkcja Kathleen Kennedy
Allison Shearmur
Simon Emanuel
Dystrybucja Walt Disney Studios Motion Pictures
Atelier Lucasfilm
Budżet 200 000 000 $
Język angielski
Nagrody dwie nominacje do Oscara

Łotr 1. Gwiezdne wojny – historie – amerykański film z gatunku Science fantasy w reżyserii Garetha Edwardsa. Pierwszy spin-off z serii Gwiezdne wojny.

Film swoją premierę miał 10 grudnia 2016.

ObsadaEdytuj

FabułaEdytuj

Galen Erso jest naukowcem i wraz z rodziną mieszka na odludnej planecie. Pewnego dnia przybywa do niego imperialny dyrektor Krennic, których chce go zmusić do współpracy. Jego córka oglądała rozmowę rodziców z ukrycia. Gdy jej ojciec odmówił, szturmowcy jego żonę, a jego zabierają ze sobą siłą. Mała Jyn Erso uciekła do jaskini i ukryła się w niej. Znalazł ją tam Saw Gererra i zabrał ze sobą.

Gdy dziewczyna jest już dorosła, znajduje się ona w imperialnym więzieniu. Pewnego dnia zostaje uwolniona przez kapitana Cassiana Andora i zabrana na Yavin IV do siedziby rebeliantów. Musi ona znaleźć swojego ojca i uwolnić go z rąk Imperium. Wraz z droidem lecą na planetę Jedha i udają się do Sawa. Po drodze spotykają także Chirruta i Baze'a. Gdy przebywają w pałacu Sawa, na miasto zostaje zesłany niszczący ładunek. Do grupy dołącza także były pilot Imperium i razem uciekają z miasta. Następnie udają się na Eadu, gdzie znajduje się jej ojciec. W wyniku strzelaniny mężczyzna ginie. Następnym celem rebeliantów jest Scarif. Małym statkiem udają się na planetę i wykradają plany niszczycielskiej Gwiazdy Śmierci. W tym czasie przybywa flota rebeliantów i walczy z statkami Imperium na orbicie. Nowa imperialna broń przybywa w okolicę planety. Rebelianci przesyłają plany i na pokładzie korwety zostają one ewakuowane. Gwiazda Śmierci niszczy planetę zabijając walczących tam żołnierzy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki